شناسهٔ خبر: 26776888 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاسخگو نبودن سخنگوی رسانه ملی به پیگیری‌های «ایرنا»

کاتب: در پخش مستند «بیراهه»، غفلت تنها از سوی صداوسیما نبود

شورای نظارت بر صداوسیما به دلیل پخش مستند «بیراهه» به این سازمان تذکر داده است.

صاحب‌خبر -

ظاهراً قرار است صداوسیما تا مدت‌ها چوب پخش مستند «بیراهه» را بخورد؛ از واکنش‌های سیاسی و فرهنگی گرفته تا انتقاد برخی از روحانیون. حالا خبر آمده است که شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جلسه 449 به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای به این سازمان بابت پخش «بیراهه» تذکر داده است. در این مصوبه تأکید شده که پخش این برنامه بدون هماهنگی با قوه قضائیه بوده است. مسئله‌ای که ناقض این حرف‌های مدیر روابط عمومی صداوسیما در تاریخ 19 ماه جاری است:« بر اساس صحبتی که با مسئولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادرشده بوده و حتی مقام قضایی درخواست کرده بود تا موضوع این افراد حتماً رسانه‌ای شود».

**غفلت از جانب همه بود
غلامرضا کاتب، عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده قوه مقننه در شورای نظارت بر صداوسیما در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت تذکراتی که به صداوسیما داده‌شده جزو وظایف اولیه این سازمان است، اما به دلیل اینکه قوه قضاییه اعلام کرده که رسانه ملی با آن‌ها هماهنگ نکرده به این سازمان تذکر دادیم.

نماینده گرمسار در ادامه از توافقات صداوسیما و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برای همکاری در مسائل اجتماعی خبر داد و گفت: منطقی است برای اینکه جوانان ما مورد اغفال بیگانگان و افراد سودجو قرار نگیرند، اقداماتی صورت گیرد و حفظ جایگاه جوانان و نوجوانان از وظایف همه ماست و اگر در این میان اشتباهی نیز صورت می‌گیرد، باید با نگاه عبرت‌آموزی باشد. نگاه ما در جامعه انسان‌سازی و عبرت‌آموزی است و قطعاً در این میان اگر هماهنگی بیشتری بین سازمان‌ها و نهادها صورت گیرد رسالت ما بهتر انجام می‌شود.

کاتب در پاسخ به این سؤال که مسئول پخش این مستند چه شخص یا نهادی بوده است گفت: این غفلت فقط از سوی صداوسیما نبوده و برای پخش این مستند نیاز به هماهنگی بیشتری بوده است.

گفتنی است تلاش خبرنگار «ایرنا» برای گفت‌گو با مدیر روابط عمومی پس از چند نوبت تماس به سرانجام نرسید و دفتر روابط عمومی، جلسات متعدد را دلیل عدم پاسخگویی رنجبران اعلام کرد.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرنا پلاس**

نظر شما