شناسهٔ خبر: 26776760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جامعه پویا نیازمند بانوان مطالبه گر است

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه توسعه هر جامعه نیازمند حضور فعال زنان در عرصه های مختلف است، گفت: حضور فعال به معنای مطالبه گر بودن زنان برای ایجاد پویایی لازم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا آژیر روز سه شنبه در کارگروه امور بانوان فرمانداری کامیاران اظهار داشت: این مطالبه گر بودن که به منظور دستیابی به مطالبات به حق این قشر است باید از نماینده امور بانوان ادارات اجرایی آغاز و برای پیگیری به سطوح بالاتر ارجاع داده شود.
وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید مدیران ادارات را موظف به انتخاب بانوان فعال، با انگیزه و توانا برای این پست در دستگاه های اجرایی کنند، افزود: این مشکل در مرکز استان نیز وجود دارد که پیگیر حل آن هستیم.
آژیر با بیان اینکه کردستان تنها استان کشور است که مشاور امور بانوان فرمانداری خارج از بدنه فرمانداری انتخاب می شود، تاکید کرد: در کامیاران با حضور فرماندار جدید، امروز مسئولیت این پست به یکی از بانوان شاغل در فرمانداری سپرده شده است.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه مشاور امور بانوان فرمانداری در شهرستان ها یادآور شد: بانوان منصوب در این جایگاه باید با کمک نماینده بانوان ادارات اتاق فکر و شورای مشورتی برای کمک به فرمانداران در راستای حل مشکلات بانوان تشکیل دهند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: دیگر مسئولیت مهم مشاور امور بانوان فرماندار در شهرستان ها تشکیل بانک اطلاعاتی زنان کارآفرین، زنان نخبه و فعالان عرصه های مختلف است.
آژیر به سهمیه 30 درصدی زنان برای تصدی پست های مدیریتی اشاره کرد و اظهار داشت: این 30 درصد به معنای حضور زنان در (یک سوم) از پست های مدیریتی کشور است.
وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری برای تحقق این مطالبه در استان هستیم، اضافه کرد: از آنجا که هر 6 ماه یکبار گزارش این پیگیری ها به معاونت امور زنان ریاست جمهوری ارائه می شود، فرمانداران باید همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.
آژیر در ادامه پیگیری اجرای طرح کاهش ساعت کاری زنان شاغل را از دیگر برنامه های امسال این اداره کل اعلام کرد و یادآور شد: این طرح در برخی ادارات با مقاومت مسئولان اجرا نمی شود در حالیکه مصوب دولت و کاملا قانونی است.
مشاور امور بانوان و خانواده استاندار کردستان با تاکید بر اینکه تمام سازمان ها موظف هستند این طرح را اجرا کنند، گفت: این طرح شامل زنان دارای فرزند کمتر از 6 سال، فرزند بیمار، معلول و یا خود سرپرست می شود.
وی با بیان اینکه بدحجابی یکی از آسیب های مهم است که باید جدی گرفته شود، افزود: این مساله در حالی است که نباید نیاز زنان و دختران به فضا و مکان های تفریحی و رفاهی مناسب نادیده گرفته شود.
آژیر به آمار بالای بانوان و دختران تحصیل کرده بیکار اشاره کرد و اظهار داشت: هر جا که اجازه حضور زنان در آنجا داده نشود باید منتظر آسیب های اجتماعی باشیم.
در این جلسه بانوان فعال عرصه های مختلف شهرستان کامیاران نیز به بیان دغدغه ها و مشکلات خود و جامعه زنان پرداختند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102

نظر شما