شناسهٔ خبر: 26776700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته تشویقی کمیته امداد اصفهان برای همکاری کارفرمایان با این نهاد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اعلام کرد: کارفرمایانی که مددجویان این نهاد کمیته امداد اصفهان را بکارگیرند به مدت دو سال از تسهیلات پرداخت حق بیمه مددجو توسط این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا شیران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی جامعه تحت حمایت محور اصلی برنامه‌های این نهاد در سال ۹۷ خواهد بود، گفت: کمک‌های مردمی و دولتی که به‌واسطه کمیته امداد در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، کفاف زندگی معمولی این خانوارها را نمی‌دهد و برای کاهش آسیب‌های فقر برای جامعه تحت حمایت این نهاد هیچ راه دیگری به‌جز خودکفایی و دست یافتن به سطوح درآمدی نرمال در شهر و منطقه خود وجود ندارد.

وی کمک‌های کمیته امداد اصفهان به نیازمندان را از نوع فوریتی معرفی کرد و گفت: به‌جز سالمندان و افراد ازکارافتاده مابقی مددجویان تحت حمایت با ارائه آموزش و مشاوره‌های فرهنگی، فکری و شغلی به سمت خودکفایی و اشتغال سوق داده می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به مددجویان مستعد را یکی از فعالیت‌های مستمر کمیته امداد اصفهان دانست و گفت: تلاش می‌شود که با این آموزش‌ها مسیر زندگی خانوارها تغییر کرده و از تکرار چرخه فقر با افزایش انتخاب‌های شغلی و اجتماعی برای فرزندان این خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

شیران گفت: علاوه بر تسهیلاتی که توسط این نهاد به خانوارهای تحت حمایت برای اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی پرداخت می‌شود با ارائه بسته‌های تشویقی به کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان صنایع و مشاغل برای مددجویان تحت حمایت فرصت‌های شغلی بادوام‌ ایجاد می‌شود.

وی به تشریح بسته تشویقی این نهاد برای کارفرمایان در سال ۹۷ پرداخت و گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را استخدام کنند از خدمات پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه مددجو توسط کمیته امداد برای ۲ سال و یا دریافت ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برخوردار می‌شوند.

شیران با بیان اینکه در سال جاری کمیته امداد اصفهان برنامه ویژه‌ای برای اشتغال مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم دارد، گفت: طرح‌های توسعه اشتغال روستایی به ازای به‌کارگیری هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند و طرح‌های کارفرمایی از محل اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در مناطق محروم می‌توانند هم‌زمان از دو بسته تشویقی بیمه ۲ سال و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/م

جزییات بسته تشویقی کمیته امداد اصفهان برای همکاری کارفرمایان

نظر شما