شناسهٔ خبر: 26776606 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره مولودی خوانی هه تاو در سنندج آغاز به کار کرد

سنندج - ایرنا - جشنواره مولودی خوانی هه تاو از سری برنامه های موضوعی شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و اقلیم کردستان عراق در سنندج آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: 16 گروه و 20 مولودی خوان داخلی و خارجی به مرحله نهایی چهارمین جشنواره هه تاو راه یافتند.
جلال قلعه شاخانی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، ٤٨ گروه، ٥٣ مولودی خوان و هفت گروه در بخش بین الملل آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی هه ‌تاو با بیان اینکه پرویز گلپسندی، خلیفه جلال زندسلیمی و فرزاد عندلیبی داوری مرحله انتخاب آثار را عهده دار بودند، افزود: بعد از بازبینی آثار توسط داوران مرحله انتخاب آثار، 14 گروه داخلی و یک گروه خارجی، 16 مولودی خوان داخل کشور و چهار مولودی خوان از خارج از کشور به مرحله نهایی چهارمین جشنواره بین المللی هه تاو راه یافتند.
قلعه شاخانی تاکید کرد: گروه های مولودی خوانی نوای قدسیان، نور، نوای رحمت، کارین، حزین، اخوان و یاهو از کردستان، آیین از فارس، انوار از خراسان رضوی، آراس از یزد، روجیار از کرمانشاه، کمالات از آذربایجان غربی، بیداد از خراسان شمالی، آلان از بوشهر و هیما از اقلیم کردستان عراق به بخش نهایی این دوره از جشنواره هه تاو راه پیدا کردند.
وی به مولودی خوانان بخش پایانی جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: احمد رحیم از هرمزگان، عبدالسلام فاتحی، مهران خالدی، پیام صفوتی، علیرضا فشیری، امیر ملکی، سهیل میرکی، بهنام حجازی، فرید منصوری، سهراب زراری و یاسین محمدی از کردستان، خسرو پرویزی از گیلان، حسن یوسف خانی از آذربایجان غربی، محمد فاروق در پور از خراسان رضوی، ابراهیم مشکدان از خراسان شمالی، محمد رضا نظری از کرمان و آقایان ده شتی قاسم علی، هیمن احمد فتح الله، فرمان رمضان علی و سامان عبدول محمد از اقلیم کردستان عراق در بخش مولودی خوانی چهارمین جشنواره هه تاو با هم رقابت می کنند.
چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو از سلسله برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از 26 تا 28 تیرماه برگزار می شود.
این جشنواره در 2 بخش اجرا برای عموم و رقابتی است که بخش اجرای عمومی آن در ساعات شب و در خانه کُرد شهر سنندج و بخش رقابتی نیز روز و در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.
6108/9102

نظر شما