شناسهٔ خبر: 26776428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وحشت صهيونيست ها از بادبادک هاي آتش زا

بادبادک ها و بالون های آتش زا را می توان نخستین هواپیماهای فلسطینیان دانست که باعث وحشت صهيونيست ها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، روزنامه رای الیوم با اشاره به هزینه های هنگفت و خسارات رژیم صهیونیستی برای مقابله با بادبادکهای آتش زا نوشت: بادبادک ها و بالون های آتش زا را می توان نخستین هواپیماهای فلسطینیان دانست و آن را هواپیمای «اف 1» نامگذاری کرد چرا که این هواپیمای ارزان توانسته اند، رعب و وحشت را در میان اسرائیل و شهرک نشینان آن ایجاد و ثابت کنند راه مقاومت با تکیه بر اراده قوی و پافشاری برای آزادسازی فلسطین و حمایت از مقدسات با همه ابزارهای در دسترس ادامه خواهد یافت و رژیم اشغالگر تا زمانی که به اشغالگری های خود ادامه دهد، در رعب و وحشت به سر خواهد برد.
روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می شود، سرمقاله خود را با این سوالات آغاز کرد: چرا هواپیماهای فلسطینی «اف1» نتانیاهو و شهرک نشینان او را دچار رعب و وحشت کرده است؟ خلاقیت های های مغز متفکر مردم محاصره شده در نوار غزه چگونه توانسته است، فرماندهان شکست ناپذیر نیروهای دفاعی اسرائیل را دچار دستپاچگی کند؟ رویدادهای غافلگیر کننده در آینده چه خواهد بود؟
رای الیوم نوشت: مغز متفکر قدرتمند فلسطینیان که بادباک ها و بالون های آتش زا را اختراع کرد، مهم ترین اختراع تاریخ را به نام خود ثبت خواهد کرد؛ زیرا ثابت کرد، این هواپیماهای ساده که ساخت آنها هزینه های بسیار کمی دارد، تاثیر گذارتر از همه هواپیماهای جنگی و مدرن کشورهای عربی در زراد خانه های کشورهای عربی و هواپیماهای ساخت آمریکاست، هواپیماهایی که دست کم قیمت هر یک از آنها به پنجاه میلیون دلار می رسد، به ویژه زمانی که موضوع در ارتباط با دفاع از ملت کشورهای عربی و اسلامی، مسائل مربوط به آنها و کرامت آنها باشد.
نویسنده در ادامه تصریح می کند بله؛ به خوبی می دانیم که این مقایسه چه بسا بسیاری را غافلگیر کند. چگونه ممکن است بادبادک تاثیر گذار تر از هواپیمای آمریکایی اف 16 باشد که جزو تجهیزات اصلی و مهم بیشتر ارتش های کشورهای عربی میانه رو است؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است؛ زیرا هواپیماهای ساخت آمریکا وارد هیچ جنگی علیه دشمن اسرائیلی نشده اند، رژیمی که مقدسات را اشغال می کند و نیروهای خود را برای کشتن بی گناهان در یمن و دیگر کشورهای اعزام می کند، در حالی که این بادباک ها سلاح مردم فقیر و گرسنه محاصره شده در نوار غزه و ستون نیروهای هوایی فلسطین است و رعب و وحشت را در میان اسرائیلی ها بر انگیخته است.
رای الیوم در ادامه سرمقاله خود نوشت: زمانی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با خبر گزاری رسمی اسرائیل تاکید می کند، تفاهمات حاصل شده با جنبش های مقاومت فلسطین در نوار غزه برای برقراری آتش بس، با میانجی گری مصر از این بادباک ها و بالون های آتش زا مستثنی نیست؛ در واقع این موضوع نشان دهنده شدت نگرانی و ترسی است که این بادباک ها برای اسرائیل وشهرک نشینان آن ایجاد کرده و باعث شده است به عنوان نخستین بند میز مذاکرات مطرح شود.
نتانیاهو خود در نشست روسای شهرداری های شهرک های اسرائیلی اطراف غزه که در وحشت به سر می برند، گفت: به سبب اینکه این بادباک ها و بالون های آتش زا هزاران دونم از مزارع را به آتش کشیده است، آتش بسی را که شامل این بادباک ها و بالون های آتش زا نشود، به هیچ وجه نخواهیم پذیرفت.
رای الیوم نوشت: درباره توافقات آتش بس میان ارتش هایی که تانک، هواپیما و توپ خانه های سنگین در اختیار دارند، شنیده ایم؛ اما در تاریخ درگیری ها و جنگ ها، این برای نخستین بار است که از توافقات آتش بس حرفی به میان می آید، آتش بس میان حکومتی که گفته می شود، چهارمین ارتش جهان است و 300 کلاهک هسته ای در اختیار دارد و جوانان فقیر و محاصره شده ای که همه آنچه دارند، همین بادباک ها، بالون های آتش زا، لاستیک ماشین های قدیمی و بیشتر از اینها اراده قوی، فرهنگ مقاومت، پافشاری برای آزاد سازی سرزمینشان و حمایت از مقدسات خود با همه ابزارهای در دسترس است.
این مغزهای متفکر که هرگز دست از اختراع و ابداع برنمی دارد و قدرت اسرائیل را که مجهز به جدیدترین هواپیماهای جنگی آمریکایی است به چالش می کشد، هرگز تسلیم نخواهند شد و شکست نخواهند خورد و به هر شکلی به مقاومت و شهادت در این راه ادامه خواهند داد، هر اندازه که مدت اشغال و ظلم و ستم آنها به طول بیانجامد و این خود در حال حاضر، باعث نگرانی و وحشت نتانیاهو و شهرک نشینان او شده است و تا زمانی که اشغالگری های آن ها در سرزمین عربی ادامه یابد، این ترس و وحشت با آنها خواهد بود.
رای الیوم در پایان نوشت: اسرائیل رژیم وحشت زده ای است که برای مقابله با بادباک های ارزان یا پهپادهای سوری یا ایرانی یا پهپادهای متعلق به جنبش حماس که ارزش ها تنها به 300 دلار می رسد، از موشک های پاتریوت که ارزش آنها بالغ بر هفت میلیون دلار است، استفاده می کند.
از قهرمان شجاع و خلاق نوار غزه تشکر می کنیم، کسانی که درس مهمی در راه مقاومت به دیگران می دهند و نیروهای هوایی را تشکیل می دهند که اسرائیلی ها را به وحشت می اندازد و در کابینه امنیتی آنها اختلافی ایجاد می کند و باعث شده است که برای چگونگی مقابله با هواپیماهای «اف 1» یعنی نخستین هواپیمای فلسطینی، فریاد سر دهند.
از آنها تشکر می کنیم؛ زیرا آنها به همه فرماندهان نیروهای هوایی کشورهای عربی با درجه های نظامی بسیار درس شرف، کرامت و مردانگی دادند، فرماندهانی که هواپیماهای آنها صدها میلیارد دلار ارزش دارد و تنها چند ثانیه در حریم هوایی اسرائیل به پرواز در آمد و حتی نتوانست با یکی از هواپیمای آنها مقابله کند چه برسد به منهدم کردن آن، البته منظور ما در اینجا مشخصا کشورهای عربی به اصطلاح میانه رو است.

 

نظر شما