شناسهٔ خبر: 26776343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش برای سرمایه گذاری در استان های محروم

عضو هیئت مدیره بنیاد برکت گفت: این بنیاد تلاش کرده بیشترین سرمایه گذاری را در استان های محروم انجام دهد

صاحب‌خبر -

تلاش برای سرمایه گذاری در استان های محرومبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی جوهری عضو هیئت مدیره بنیاد برکت  روز سه شنبه در جلسه بررسی طرح های بنیاد برکت در ایلام ابراز داشت: بنیاد برکت از سال ۱۳۸۶ تاکنون در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، برای ساخت مدرسه و توسعه فضاهای آموزشی در روستاها و مناطق کمتر توسعه ‌یافته‌ کشور تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربنایی و عمرانی، مدرسه‌سازی، ساخت مراکز فرهنگی مذهبی، مسکن محرومان، بیمارستان و مراکز بهداشت و درمان، ارایه‌ خدمات سلامت الکترونیک، خدمات بیمه، مالی و حمایتی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته کشور تاکنون اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

عضو هیئت مدیره بنیاد برکت گفت: از ابتدای شکل گیری این بنیاد در سال ۸۶ تاکنون ۳۷۰ پروزه تعریف شده و اجرایی شده اند که ۹ پروژه در استان ایلام بوده است و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این استان نیز ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

جعفری افزود: این بنیاد تلاش کرده بیشترین سرمایه گذاری را در استان های محروم انجام دهد و بر اساس ارزیابی ها نیز سهم استان های کرمانشاه، کردستان، اذربابجان شرقی، خراسان جنوبی و ایلام بیشتر بوده است.

وی اظهار کرد: این بنیاد در اجرای پروژه ها سهم ۴۹ درصدی را در اختیار داشته و پس از بهره برداری آنرا نیز به مجری واگذار می کند و در استان ایلام نیز از ۹ پروژه در دست اجرا ۷ پروژه افتتاح شده و بنیاد نیز سهم خود را واگذار کرده است.

عضو هیئت مدیره بنیاد برکت تاکید کرد: از سال ۸۶ تاکنون ۳۹ مدرسه و ۳۳ مسجد در مناطق محروم کشور توسط بنیاد برکت ساخته شده است و بیشتر فعالیت نیز در زمینه های کشاورزی و دامپروری، صنایع برق و صنایع مهندسی، چوب و مصالح، صنایع غذایی و دارویی ، فولاد و ... بوده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های عضو هیئت مدیره بنیاد برکت درباره سرمایه گذاری 

نظر شما