شناسهٔ خبر: 26776219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاد دانشگاه اماراتی: بن زاید و بن سلمان جوانان کشورشان را در جنگ یمن نابود می کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از گزارش ­پایگاه خبری مرآة الجزیره، یک استاد دانشگاه در امارات اعلام کرد محمد بن زاید ولیعهد امارات و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی موجب هلاکت و نابودی جوانان کشورشان در جنگ یمن می شوند .

این استاد اقتصاد دانشگاه امارات در حساب توئیتری خود نوشت سران و مقامات عالی رتبه امارات و عربستان در برج های بلند خود نشسته اند، در حالی که جوانان بی تجربه کشورشان را به جنگ یمن می فرستند و گویی موجب هلاکت و نابودی جوانان کشورشان هستند.
خلیفه الیوسفی در توئیت خود از فعالیت و اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی انتقاد و تاکید کرد در حالی ائتلاف سعودی خود را به پیشرفته ترین سامانه ضد موشکی مجهز می کند که همه دردسرها و مصیب های جنگ بر دوش خانواده های این جوانان (اماراتی و عربستانی) است و اینکه جوانان یا با تابوت بر می گردند که خانواده ها خود را دردمند می کنند و یا اینکه با پای قطع شده بازمی گردند و باری بر دوش خانواده های خود می شوند.
این در حالی است که در سایه سکوت شدید رسانه ها، استان المهره یمن شاهد تحرکات نظامی بی سابقه عربستان است و در روزهای اخیر زرداخانه های نظامی بزرگ مانند موشک ها و سلاح های سنگین به این منطقه انتقال یافتند.
در همین حال فهمی الیوسفی تحلیل گر یمنی اعلام کرد تحرکات اخیر عربستان در استان المهره بخشی از ادامه تلاشها و برنامه ها برای تحقق خواسته های آمریکا و عربستان سعودی در مناطق جنوب یمن است. چرا که عربستان در تلاش برای تسلط بر جنوب یمن از استان المهره تا حضرموت و در ادامه استان های شبوه و ابین است .
الیوسفی افزود رویای عربستان سعودی تسلط بر مناطق جنوب یمن تا دریای العرب از طریق الحاق بخشی از یمن به خاک عربستان در چارچوب سیاست توسعه طلبانه این کشور است. عربستان در مرحله اول از اجرای سیاست های توسعه طلبانه خود بخش های وسیعی از شبه جزیره عربستان را به خاک خود ملحق کرده است، اقدامی که موجب بروز اختلاف های مرزی میان عربستان با یمن، عمان، امارات، قطر و کویت شده است.

نظر شما