شناسهٔ خبر: 26775990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

۶۴۹ برنامه طی دهه کرامت در استان برگزار می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: ۶۴۹ ویژه برنامه فرهنگی ، اجتماعی با محوریت جشن های دهه کرامت در جای جای استان اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی رضا رشیدیان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)و امام رضا (ع) افزود: رویکرد جشن های دهه کرامت از همان آغاز این رویداد ، مردمی بودن آن است و تلاش شده این رویکرد تقویت شده و نقش دستگاه های دولتی و استانداری در حد هماهنگ کننده باشد.

 وی اظهار کرد : بدین منظور دستگاه ها و نهادهای دولتی وظیفه ایجاد هماهنگی و بستر سازی برای برگزاری مناسب این جشن ها را دارند ودر این راستا عمل کرده اند و تلاش بر آن است زمینه حضور نهادها و تشکل های مردمی برای برگزاری باشکوهتر این مراسم که متعلق به خود آنان است بیش از پیش گسترده شود.
*دهه کرامت فرصتی مغتنم برای ترویج سه ویژگی علم و آگاهی ، تعامل و مهر رضوی 
رشیدیان در ادامه با بیان اینکه این ایام فرصتی مغتنم برای ترویج سیره رضوی است، افزود : امام رضا مظهر سه ویژگی خاص است که نیاز جامعه امروز انسانی است.
 وی با بیان اینکه امام علی ابن موسی الرضا (ع) به عالم آل پیامبر(ص) شهرت دارند ، گفت : نخستین ویژگی آن حضرت علم و آگاهی است که انسان ها امروز بیش از هر زمان بدان نیازمندند و باید در تعاملات جامعه انسانی به گسترش علم و آگاهی به صورت آزاد ، گسترده و خاص که ویژگی امام رضا (ع) است توجه ویژه ای شود.
 استاندار خراسان رضوی ادامه داد : ثامن الحجج (ع) همچنین مظهر تعامل و گفت و گو بودند مساله ای که شاید امروز در جامعه بویژه غرب آسیا به شدت با مشکل مواجه است و بسیاری دارندگان تفکرات و نگرش های مختلف به جای گفت و گو و تعامل با لوله های تفنگ و انفجار بمب و حرکت های افراطی گرایانه با هم صحبت می کنند.
 وی با بیان اینکه امام رضا (ع) مظهر تعامل ، تعمق و گفت و گو و بین نحله های فکری مختلف اعم از درون و برون جامعه اسلامی بود، گفت : امروز بیش از هر زمان نیاز است که این نگرش گسترده شده و زمینه ایجاد تعامل و گفت و گو بین ادیان و مذاهب مختلف فراهم شود.
 وی افزود : نیازی اساسی دیگر انسان امروز که امام رضا (ع) بدان اشتهار خاصی هم دارند رافت و مهربانی است که امام (ع) مظهر آن است و نه تنها در تعامل با انسان ها که نسبت به همه موجودات این مهر و محبت وجود داشت.
 رشیدیان گفت : این دهه فرصتی مغتنم است که این نگاه ، منش و روش را در بین جامعه اسلامی پراکنده و منادیان خوبی برای حجت خداوند در استان باشیم .
دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به میلاد امام علی ابن موسی الرضا (ع) ختم می شود.

انتهای پیام/

نظر شما