شناسهٔ خبر: 26775579 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دو و سه مرداد در تالار رودکی؛

فروزان روی صحنه می رود

گروه فروزان متشکل از 70 نوازنده دف و یک گروه سازهای ایرانی است که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده است. گروه فروزان از اولین گروه های دف نوازی ایران بوده است و تا کنون گروه های زیادی با الگو برداری از این سبک به فعالیت پرداخته اند و سیاوش عبدی از رهبران قدیمی این سبک موسیقی می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این گروه توانست در دی ماه 1393 در برج میلاد تهران با حضور  120 دف نواز از سراسر کشور به سرپرستی سیاوش عبدی و خوانندگی استاد بزرگ دف ایران بیژن کامکار بزرگترین کنسرت گروه نوازی دف را برگزار کند.

این گروه تا کنون در تمام سالن های کنسرت تهران و برخی شهرهای دیگر به برگزاری کنسرت پرداخته اند، همچنین برگزاری اولین کنسرت رسمی قونیه در بزرگداشت مولانا، توسط این گروه برگزار شده است.

بزرگانی همچون اساتید بیژن کامکار، مجید درخشانی، میلاد کیایی، جمشید عندلیبی، مسعود جاهد و ... با این گروه همکاری داشته اند.

سیاوش عبدی نوازنده دف و تمبک، مولف کتاب نانوشته های دف و آهنگساز است که تا کنون به اجراهای زیادی در ایران و خارج از کشور پرداخته است، وی همچنین در فستیوال های زیادی به نوازندگی و برگزاری ورک شاپ ها پرداخته است، از جمله اتریش، لهستان، آلمان، ترکیه، ایتالیا و ...

82a7075d-c826-404d-bd5f-5ed9bcd0f79f

او در کارنامه آهنگسازی خود آلبوم "مولانا جان" را سال پیش منتشر کرد و اکنون مشغول به اتمام مراحل نهایی آلبوم "سایه جان" می باشد، او در تکمیل  این موضوع و برگزاری کنسرت پیش رو گفت:  قسمتی به اجرای قطعاتی از این آلبوم اختصاص دارد که بر روی اشعار هوشنگ ابتهاج آهنگسازی کرده ام و صادق شیخ زاده خواننده این اثر می باشد، و توسط گروه آنسامبل ایرانی فروزان اجرا خواهد شد که نوازندگان آن عبارتند از: مینو اصحابی(کمانچه)، بهنوش کاظمی زاده(کمانچه آلتو)، مریم شهریاری(دف)، سجادسقایی(عود)، علی بشردوست(سنتور)، امیراکباتانی(بم تار)، کیارش بیات(تار) و استاد مسعود جاهد(نی).

در بخش دیگر این کنسرت قطعات کوبه ای به صورتی تنظیم و رنگ آمیزی شده اند که با وجود حضور خواننده، جای خالی هیچ ساز ملودی ای حس نمی شود و شور و هیجانی که دفنوازان به قطعات می بخشند بسیار مورد پسند مخاطب قرار می گیرد.

کنسرت گروه بزرگ فروزان با نام "سایه جان"به خوانندگی صادق شیخ زاده و آهنگسازی سیاوش عبدی و اشعار هوشنگ ابتهاج در تاریخ ۲و۳مردادماه روی صحنه ی تالار رودکی می رود.

409a846a-febb-458b-a5b4-50e19e7a9e4c

نظر شما