شناسهٔ خبر: 26775152 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عجیب‌ترین خریدهای سرخابی با مبدأ یکسان!

منبع: ورزش سه

تیم های استقلال و پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات بازیکنانی جذب کردند که برخی از آنها البته غیرمنتظره بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رقابت های لیگ برتر فوتبال از روز چهارم مرداد ماه رسما آغاز می شود و تیم های مختلف خود را برای این دوره از لیگ آماده می کنند. بخشی از فرآیند آماده سازی به برگزاری تمرینات و اردوها مربوط است و بخش مهم دیگری، جذب بازیکنان مدنظر برای تقویت تیم را شامل می شود.

سرخابی های پایتخت هم به عنوان پرطرفدار ترین تیم های فوتبال ایران هر سال روزهای جذاب و داغی را قبل از آغاز فصل سپری می کنند و نه تنها اخبار، بلکه کوچیکترین شایعات پیرامون این دو باشگاه هم زیر ذره بین رسانه ها و هواداران قرار دارد. امسال هم نقل و انتقالات برای سرخابی ها به شکلی عجیب دنبال شده است. البته هر کدام از این دو باشگاه به نحوی درگیر اتفاقات عجیب بوده اند و شرایط مشابهی نداشته اند.

پرسپولیسی ها از همان ابتدا می دانستند که باید عجیب ترین پنجره نقل و انتقالاتی خود را پشت سر بگذارند. این باشگاه به دلیل پرونده ای که در ماجرای مهدی طارمی و ریزه اسپور داشت، از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد که پنجره فعلی نیز جزئی از آن است. بنابراین مدیران این باشگاه تنها نفراتی را می توانستند جذب کنند که یا نیم فصل بیرون بمانند، یا اینکه نیم فصل اول را در تیم دیگری سپری کنند.

یکی از پست هایی که برانکو در آن نیاز به بازیکن داشت، خط حمله بود. او اعلام کرده بود که رضایت چندانی از عملکرد منشا نداشته و باید برای تیمش مهاجم جذب کند. همین مسئله در کنار ممنوعیت جذب آنی بازیکن، پرسپولیس را به سمت یک گزینه غیرمنتظره برد. در حالی که اسم هایی مثل مرتضی تبریزی در حوالی سرخپوشان شنیده می شد، ناگهان خبر پیوستن مهدی شریفی به این تیم منتشر شد. شریفی که روزهای فوق العاده ای را در سپاهان سپری کرده بود، در زمان گذراندن خدمت سربازی در تیم تراکتور و پس از آن یعنی دوره دوم حضور در سپاهان، چندان موفق نبود و به همین دلیل انتظار نمی رفت در گزینه های مدنظر برانکو باشد. شریفی حالا در تمرینات شماره 10 پرسپولیس را می پوشد که این اتفاق هم در نوع خود عجیب به نظر می رسد.

نکته مهم در خصوص او این است که از نظر بدنی شرایط ایده آلی ندارد و باید مدتی زیر نظر بدنساز سختگیر سرخ ها شلاق بخورد تا به مهره مناسبی برای برانکو تبدیل شود. همین مسئله عقب بودن از نظر بدنی، باعث شده که برانکو با حضور چند ماهه شریفی در یک تیم دیگر موافقت نکند و نسبت به حضور او را در تمام طول نیم فصل اول در بین نفرات تیمش احساس نیاز کند.

در تیم استقلال هم شرایط نقل و انتقالات به گونه دیگری عجیب شد. آبی ها که پس از اوج گیری در نیم فصل دوم با شفر، این امید را داشتند که در نقل و انتقالات از محرومیت قهرمانی لیگ استفاده کنند و خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی نشان دهند، چندان در این امر موفق ظاهر نشدند. 

مهم ترین چالشی که مسئولان استقلال در این ایام با آن روبرو شدند، خرید بازیکنانی بود که اخیرا مصدومیت های عجیب و سنگینی را پشت سر گذاشته اند. پس از مرتضی آقاخان و میثم تیموری که شایعات آنها را حتی تا مرز جدایی از جمع آبی پوشان هم پیش برد، استقلال به سراغ پیدا کردن جایگزین امید ابراهیمی رفت و در نهایت به گزینه ای با نام علی کریمی رسید.

کریمی جدا از سابقه خوب خود و اینکه حتی تجربه لژیونر شدن و حضور در ترکیب تیم ملی را نیز دارد، با مشکلات جسمانی دست و پنجه نرم می کند. او فراتر از آقاخان و تیموری در معرض مصدومیت است و طبق گفته دکتر نوروزی، نیاز به چند جلسه در هفته درمان در کلینیک دارد. مبلغ سنگینی که درباره قرارداد کریمی با استقلال شنیده می شود، عجیب بودن این انتقال را دوچندان می کند. حالا این بازیکنِ احتمالا مصدوم باید تمام اخبار و البته اسناد مربوط به مصدوم بودنش را کنار بزند و در لیگ هجدهم جایگزین یکی از بهترین بازیکنان چند فصل اخیر تیم استقلال شود.

بدین ترتیب تا اینجای نقل و انتقالات که کار پرسپولیس در خرید بازیکن تقریبا تمام شده و استقلالی ها هم بعید است سراغ گزینه داخلی دیگری بروند، غیرمنتظره ترین خریدهای سرخابی ها بازیکنانی هستند که از سپاهان به این دو تیم ملحق شده اند. شریفی و کریمی همچنین پس از آمدن امیر قلعه نویی به سپاهان، مشهور ترین جداشده های این تیم هم به حساب می آیند که راهی رقبای مهم و پایتخت نشین این تیم شده اند.

نظر شما