شناسهٔ خبر: 26775004 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بزرگداشت «دهه کرامت» در مراکز فرهنگی هنری شهر تهران

شهرداری تهران

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت دهه کرامت اعلام شد که برگزاری ویژه‌برنامه «با کریمان» و جشنواره ادبی «نذر شعر» از جمله آن‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت و ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌هایی را با هدف گسترش شناخت شهروندان از الگوهای دینی برگزار می‌کند که ویژه‌برنامه «با کریمان» از جمله آن‌هاست و با اجرای برنامه‌های متنوع به مدت ۱۰ شب در میدان امام حسین (ع) برپا می‌شود. این برنامه‌ها از یکشنبه ( ۲۴ تیر ماه) همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده است و تا سالروز میلاد امام رضا (ع) هر روز از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب برگزار می‌شود.

در طول ۱۰ شب اجرای ویژه‌برنامه «با کریمان»، برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان، مسابقه، سخنرانی، مولودی‌خوانی، نورافشانی، پذیرایی از مخاطبان و... برگزار می‌شود همچنین غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان و غرفه عفاف و حجاب با عرضه کالاهای حجاب و اهدای هدیه به دختران جوان و نوجوان برپا شده است. با توجه به همزمانی دهه کرامت با فصل تابستان، چند غرفه به بازی‌های متنوع مانند تیراندازی، فوتبال دستی و سایر ورزش‌های خانوادگی و ورزشی اختصاص داده شده است.

چهارمین جشنواره ادبی «نذر شعر»

این جشنواره به مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و فرهنگ‌سرای خاتم از سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده است و جمع‌آوری آثار شاعران تا سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.
جشنواره ادبی «نذر شعر» با هدف ترویج شعر آیینی و تجلیل از مقام شامخ اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر برگزار می‌شود و شاعران می‌توانند اشعار خود را در وصف اهل بیت (ع) در سه قالب شعر کلاسیک، شعر نو و شعر کودک روی یک طرف برگه A4 با قلم نازنین اندازه ۱۴ تایپ کنند و در قالب فایل word همراه با مشخصات کامل و ایمیل و شماره تماس صاحب اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.آیین اختتامیه جشنواره ادبی «نذر شعر» همزمان با عید غدیر خم برگزار می‌شود و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در چهارمین جشنواره ادبی «نذر شعر» می‌توانند آثار خود را از طریق ارسال به ایمیل farhangsarayekhatam@yahoo.com ، مراجعه به سایت فرهنگ‌سرای خاتم (ص) به نشانی khatam.farhangsara.ir، مراجعه حضوری به فرهنگ‌سرا یا تماس با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ ارائه کنند.

سومین جشنواره نقاشی «ضریح مهربانی»

فرهنگسرای بهاران سومین جشنواره نقاشی «ضریح مهربانی» را همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) روز چهارشنبه (3 مرداد ماه) از ساعت ۹ تا ۱۷ در این فرهنگ‌سرا برگزار می‌کند. هنرمندان و نقاشان می‌توانند با تکنیک‌های گوناگون نقاشی شامل رنگ روغن، پاستل، اکرلیک، طراحی و... در این جشنواره شرکت کنند. آثار هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره در صورت پذیرفته شدن در نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری به نمایش در می‌آید همچنین به برترین آثار جوایز نفیسی اهدا می‌شود. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۲۳۳۹۸۰ تماس بگیرند.

ویژه‌برنامه «زیر سایه خورشید»
در این برنامه که همزمان با دهه کرامت به مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و فرهنگ‌سرای خاتم برگزار می‌شود، خادمان حرم رضوی (ع) در روز ۳۱ تیر ماه از ساعت ۸ تا ۲۰ دیدارهایی را با خانواده شهدای مدافع حرم و بیماران بستری در بیمارستان‌ها و اهالی منطقه خواهند داشت. خادمان حرم امام رضا (ع) در قالب برنامه «زیر سایه خورشید» در صبحگاه ناحیه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل (ع)، بیمارستان خیریه شهید غیاثی، موسسه توان‌بخشی رعد الغدیر، موزه شهدای منطقه ۱۸، منزل شهید مدافع حرم مجید قربانخانی با حضور ۱۴ خانواده شهید مدافع حرم منطقه ۱۸ و محله ۱۷ شهریور در میان شهروندان حضور خواهند داشت.

دهه کرامت در مترو
مدیریت فرهنگی هنری مترو نیز جشن دهه کرامت و طرح بخشش را با اجرای برنامه‌های متنوعی مانند مولودی‌خوانی، تواشیح و سرود، مسابقه حضوری و شعرخوانی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (1  و2 مرداد ماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در ایستگاه متروی تئاتر شهر برگزار می‌کند.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،علاوه بر برنامه‌های شاخص، ۲۵ عنوان برنامه فرهنگی -هنری در سطح مناطق شهر تهران نیز برگزار می‌شود که برنامه‌های خواهر مهربانی، شاه خراسان، راویان نور،سروش کرامت، تبلور نور و نگین خانواده تعدادی از آنهاست.

انتهای پیام

نظر شما