شناسهٔ خبر: 26774748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

پایین بودن جایگاه زنان نسبت به مردان ریشه در دوران جاهلیت دارد

سنندج- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: پایین بودن جایگاه زنان نسبت به مردان ریشه در دوران جاهلیت دارد و تفکری ضد اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام مختار کرمی امروز سه شنبه در نشستی با دختران موفق استان در سنندج با اشاره به اینکه فضایی برای بروز و ظهور استعدادهای جوانان باید فراهم شود،گفت:  برگزاری نشست وهم اندیشی مدیران با جوانان امری ضروری است.

وی عنوان کرد: جوانان امروز اطلاعات و آگاهی های فراوانی دارند و می توانند با ایده و پیشنهادات خود راهکارهای ارزشمندی به مدیران ارائه کنند.

وی یکی از موضوعات مهم در عصر حاضر را جایگاه دختران در خانواده و جامعه خواند و بیان کرد: در نگاه جهانی، ایرانی و منطقه ای و استانی دختران چه جایگاهی دارند و این باید مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: متاسفانه از گذشته تفکر نادرستی از جایگاه زنان شکل گرفته که ارزش جایگاه زنان را کمتر از مردان می دانند و این ریشه در دوران جاهلیت دارد.

حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: علی رغم اینکه وضعیت امروز جامعه ما از لحاظ مختلف تغییر کرده و دخترا سطح تحصیلات آنها افزایش یافته آیا این قشر توانستند بر این تفکر قدیمی غلبه کنند.

وی عنوان کرد: هنوز تفکر پوسیده و قدیمی نادرست در برخی خانواده ها وجود دارد که ضد اسلام است.

وی اظهارداشت: اسلام ارزش والایی برای زنان قائل است و بالاترین سند هم  رفتار پیامبراکرم(ص) با حضرت فاطمه زهرا است که باید الگو برای ما مسلمان ها است.

وی بیان کرد: اگر این نحوه برخورد در جامعه ما پیاده سازی شود بی شک شاهد پیشرفت و تعالی جامعه خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: بخشی از این تفکر پوسیده و تبعیض قائل شدن بین دختران و پسران هم چنان در زنان وجود دارد که تاکنون در جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: همه این تفکرات ریشه آن ناشی از تبلیغ نادرست عده ای مبلغ و فرد عامی بوده  که درک درستی از اسلام نداشتند.

وی ادامه داد:  این عده سخنانی را به نقل از خدا و پیامبر و دیگر بزرگان دین بیان و  ترویج کردند که تنها نشات گرفته از برداشت خود آنها بوده است.

نظر شما