شناسهٔ خبر: 26774511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور وزیر نیرو:

آب در کردستان محرکی برای توسعه پایدار است

سنندج - مشاور وزیر نیرو گفت: آب همیشه برابر با توسعه نیست و در مواقعی مانع توسعه است اما در کردستان این مهم محرکی برای توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داوود رضا عرب پیش از ظهر امروز در جلسه تبادل نطر در خصوص نحوه و میزان تخصیص آب های استان کردستان در اتاق بازرگانی با بیان اینکه، آب برابر با توسعه نیست، گفت: با تجربه ای که وزارت نیرو در اصفهان داشت بسیاری از آب ها را به این شهر انتقال داد اما اکنون به این نتیجه رسیده است که صنایع اصفهان باید منتقل شود.

مشاور وزیر نیرو عنوان کرد: آب می تواند محرکی برای توسعه باشد اما در مواقعی کیز مانع توسعه است اما در کردستان آب می تواند محرکی برای توسعه باشد اما باید مطالعات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه سقف کشاورزی محدود است، گفت: اگر صنعت می تواند به درآمد و اشتعال استان کمک کند باید مطالعات این مهم انجام شود.

عرب گفت: آب و هوا شرق و غرب استان کردستان با هم متفاوت است و باید مطالعات در این مناطق موردی انجام شود تا به ضرر کشاورزان نباشد.

مشاور وزیر نیرو عنوان کرد: اعتماد مردم کم و سال ها خدشه دار شده است اما مطمئناً کار خواهد شد.

وی افزود: وزارت نیرو تجربه سیب ارومیه، صنعت اصفهان را داشته و باید نگاه آمایشی به موضوعات وجود داشته باشد و اگر می خواهید پیشنهاد به مقامات بدهید باید به صورت مجموعه کامل که برای اشتغال زایی میسر باشد به دست مقامات برسد.

عرب افزود: در برخی جاها سرمایه گذاری هایی انجام شد که ایکاش انجام نمی شد چون اعتماد عمومی با این سرمایه گذاری ها از بین رفت.

وی افزود: جدا از بحث تخصیص خواهی می بایست پکیج های پیشنهادی نیز به مقامات تحویل داده شود.

نظر شما