شناسهٔ خبر: 26774228 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر نیرو از مردم به خاطر خاموشی های اخیر عذرخواهی می کنم

وزیر نیرو: از همه مردم به دلیل نقص فنی در شبکه تولید که منجر به خاموشی برنامه ریزی نشده و کاهش تولید نیروگاههای برقابی­­ که موجب خاموشی برنامه ریزی شده است عذرخواهی می کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛­ رضا اردکانیان در حاشیه امضای سند برای اقدام مشترک دو وزارت خانه نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران افزود: قبل از تابستان در زمینه کمبود بارش و به دنبال آن احتمال قطعی برق و جیره بندی آب صحبت کردیم و آن را منوط به عوامل متعددی از جمله درست مصرف کردن دانسته ایم از این نظر هنوز هم خاطر جمع هستیم هر چه مصرف صحیح تر باشد و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم مضیغه ای در تولید و توسعه کشور پیش نمی آید همین طور آسایش و راحتی مردم نیز با نقصان مواجه نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم و سازمان های دولتی همکاری خوبی در زمینه کاهش مصرف و صرفه جویی در زمان پیک مصرف داشتند گفت: اگر همکاری مردم و سازمان های دولتی نبود کاهش تولید 5 هزار مگاواتی نیروگاههای برقآبی ­و گرمای مستمر مشکلات ما را بیشتر می کرد.

اردکانیان با اشاره به اینکه این گرمای شدید و مستمر در بسیاری از نقاط دنیا حتی قاره سبز ( اروپا ) نیز خود را نشان داده گفت: با ادامه روند همکاری مصرف کنندگان ، واحدهای تولیدی و ادارات دولتی روزهای گرم باقیمانده با کمترین مشکل سپری خواهد شد.

وی افزود: دست همکاری به سوی همه مردم دراز می کنیم­.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2409744" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2179531/2409744?width=400&height=300"></script></div>

­
 
خدمت رسانی بهتر حاصل امضای سند اقدام مشترک خواهد بود
 
وزیر نیرو گفت: مبادله سند برنامه اقدام مشترک بین دو وزارتخانه نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمت رسانی بهتر، ایجاد اشتغال وسیعتر و استفاده از فناوری جدید را دنبال می کند.
وزیر نیرو در حاشیه امضای سند برنامه اقدام مشترک این دو وزارتخانه با اشاره به اینکه در پایان سال 96 با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سه کارگروه مشترک بین دو وزارتخانه تشکیل شده است افزود: مبنای تشکیل این کارگروهها استفاده بهینه از امکانات هر دو وزارتخانه برای خدمات رسانی بهتر است.
  رضا اردکانیان گفت: گستردگی شبکه برق در کشور و مناسب بودن فعالیت در زمینه آب موجب شده این دو وزارتخانه بتوانند همکاری های مشترکی برای خدمت رسانی بهتر و آماده شدن برای استفاده از فناوری نوین در شبکه آب و برق کشور عرضه کنند که این فرصت و مجالی را فراهم می کند تا نیروهای متخصص و جوان بتوانند در این عرصه کار کنند.
وی  افزود: سندی که امروز امضا شد به عنوان یک اقدام مشترک ، کمیته راهبری بر اهداف پیش بینی شده در آن که شامل شش محور اصلی است نظارت خواهد کرد.
اردکانیان گفت: تعداد طرح های آزمایشی نیز در این سند تعریف شده که در طول یک سال اجرا و نتیجه آن برای همکاری بلندمدت تر بین دو وزارتخانه اعلام می شود.
وی افزود: هر دو وزارتخانه از امضای این سند منتفع می شوند و براساس مصوبات شورای عالی اشتغال و تاکید رئیس جمهور هم افزایی بین دو وزارتخانه صورت می گیرد که از یک طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قادر باشد از شبکه موجود برق کشور بهره گیرد و ما نیز با هوشمندی شبکه ها خدمت رسانی بهتری به مردم ارائه کنیم.
وزیر نیرو گفت: این مسیر برای همه مصرف کنندگان آب و برق امکانی را ایجاد می کند که بتوانند مصرف صحیح را دنبال کنند و صرفه جویی آن قابل ملاحظه خواهد بود.
وی افزود: از طرف دیگر فاوا ict نیز بر اساس این سند قادر است از شبکه های موجود کشور بهره گیرد و اشتغالزایی همچنین کاهش تمرکز امور در دستگاههای دولتی از دیگر دستاوردهای این سند خواهد بود.
 
اولویت ما، تأمین برق مورد نیاز کشور است

­وزیر نیرو گفت: هر قرارداد انرژی، چارچوب ها و الزاماتی دارد و از جمله الزامات صادرات برق به کشورهای دیگر، این است که کشور صادر کننده اگر نیاز شدید به برق داشته باشد باید نیاز خود را تأمین کند.
  رضا اردکانیان در حاشیه امضای سند برنامه اقدام مشترک دو وزارتخانه نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که به صفر رساندن صادرات برق به کشورهای دیگر از جمله عراق برای ما تبعاتی خواهد داشت، افزود: کشور همسایه ما نیازهای وسیع در تابستان دارد که بخشی از آن از طریق خطوط انتقال ایران تأمین می شد.
وی گفت: با وزیر انرژی عراق که اخیراً به ایران سفر کرده تماس مستمر داریم و وی در جریان محدودیت های تأمین برق ماست.
اردکانیان افزود: برای توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه درصدد برقراری خط انتقال دیگری با کشور ترکمنستان و جمهوری ارمنستان هستیم و اگر توانستیم از این خطوط برق بیشتری وارد کنیم، می توانیم به تعهدات خود در زمینه صادرات برق نیز بپردازیم.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی اولویت اصلی وزارت نیرو، تأمین برق کشور است.
 

نظر شما