شناسهٔ خبر: 26774095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دوره تربیت مربی زیبا خوانی قرآن در شیراز برگزار شد

حوزه / افتتاحیه دوره زیباخوانی و دوره تربیت مربی قرآن کریم در حوزه علمیه استان فارس تیرماه ۹۷به میزبانی مدرسه علمیه مولی الموحدین(ع) شیراز برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «حوزه» از فارس، افتتاحیه دوره زیباخوانی و دوره تربیت مربی قرآن کریم در حوزه علمیه استان فارس تیرماه 97به میزبانی  مدرسه علمیه مولی الموحدین(ع) شیراز برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی ، مدیر حوزه علمیه استان فارس در مراسم افتتاحیه این دوره با بیان عمومی بودن کتاب قرآن گفت : وجه اشتراک قرآن با تمام کتاب های دیگر ، نفس کتاب بودن آن است ولی تمام علوم های دنیا ، اختصاصی هستند الا قرآن که کتاب اختصاصی نیست و همه آن را می فهمند. و در عین قابل فهم بودن ، همه از آن هم سود و هم بهره می برند.

استاد حوزه علمیه استان فارس قرآن را نور دانست و بیان داشت: قرآن نوری آشکار و مبین هست که هیچ پرده و حجابی آن را نپوشانده است و اگر انسان فطرت خود را پاک نگه دارد می تواند آن نور را ببیند.

عابدی اضافه کرد: قرآن کتاب هدایت زندگی بشر است که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق پیدا می کند لذا باید گفت این کتاب آسمانی روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه فارس گفت: به فرموده قرآن مجید، این کتاب آسمانی تجلی گاه باری تعالی است و فقط انسان به عنوان مخلوق است که تحمل پذیرش این تجلی را دارد لذا ابتدا باید برای دستیابی به این تجلی و شعور، دل خود را آماده و سپس با تلاوت آیات این کتاب معظم بر تجلیات الهی دست پیدا کرد.

وی با اشاره به آیه وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍافزود ، قرآن کتاب آسانی هاست برای آن که انسان متذکر و ذاکر حق شود و شرط فهمیدن قرآن را پاک بودن فطرت انسان است که اگر فطرت انسان پاک بماند، او می تواند قرآن را به آسانی بفهمد. .

حجت الاسلام و المسلمین عابدی با بیان آیه "إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیْکَ قَوْلاً ثَقِیلاً" ، گفتند ، قرآن در عین سادگی ، بسیار پرمغز، پرمحتوا، سنگین و ثقیل می باشد. و هر انسانی در هر مرتبه از کمال را اغنا می کند و هر آیه از قرآن 70 بطن دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه فارس تاکید کرد: بحث کرسی‌های تلاوت که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز بر راه‌اندازی این کرسی‌ها تاکید داشته‌اند، کرسی تلاوت که از توصیه‌های مقام معظم رهبری نیز بوده است باید در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد ومربیان  قرآن باید زمانی را برای شنیدن قرآن کریم اختصاص دهند

نظر شما