شناسهٔ خبر: 26773993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

آغاز به کار سفیر جدید ایران در پکن

عبدالناصر همتی سفیر جدید جمهوری اسلامی در چین از روز پنجشنبه 21 تیر ماه رسما کار خود را در سفارتخانه ایران در پکن آغاز کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، «عبدالناصر همتی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پکن مشغول به کار شد.
 
وی دوشنبه 18 تیرماه 1397 به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین وارد پکن و روز پنجشنبه 21 تیرماه 1397 در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه این کشور با تحویل رونوشت استوارنامه خود رسما آغاز به کار کرد.
 
عبدالناصر همتی دارنده مدرک دکتری اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است و پیش از انتصاب به این سمت عهده‌دار ریاست بیمه مرکزی ایران، معاونت سازمان صدا و سیما و مدیرعاملی بانک ملی و همچنین بانک سینا بوده است.
 
 وی همچنین در کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، مدیریت بیمه اتکایی آسیا نیز به فعالیت پرداخته و عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز بوده است.
 
به گزارش فارس، پیش از همتی، «علی‌اصغر خاجی» عهده‌دار سفارت ایران در پکن بود. خاجی از شهریور 1393 در این سمت مشغول به فعالیت شد.
 
خاجی پیش از این عهده‌دار سمت‌های مختلفی در وزارت امور خارجه از جمله رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در رباط، مشاور وزیر امور خارجه، مدیرکل خلیج فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض و در دوران تهاجم آمریکا به عراق نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپایی در بروکسل و سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در لوکزامبورگ بود و  پس از وزارت محمدجواد ظریف، معاونت اروپا و آمریکا را به مجید تخت روانچی معاون کنونی سپرد.

نظر شما