شناسهٔ خبر: 26773929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فناوری و نوآوری | لینک خبر

صدور مفاصا حساب قراردادها بدون اعمال ضریب حق بیمه در قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان

صاحب‌خبر -

تفاهم نامه همکاری فی‌مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تأمین اجتماعی، در راستای صدور مفاصا حساب قراردادها بدون اعمال ضریب حق بیمه در قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری و اختراعات، بهبود فضای کسب‌وکار و تبادل اطلاعات شرکت‌های مذبور و تسهیل در ارائه مفاصا حساب موضوع 38 قانون تأمین اجتماعی بابت قراردادهای دانش‌بنیان شرکت‌های یادشده؛ این تفاهم‌نامه فی‌مابین سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از یک‌سو و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از سوی دیگر منعقد شد.

بر اساس این گزارش، تفاهم نامه امضا شده، در راستای تبادل اطلاعات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، برقراری ارتباط بر خط، تمرکز ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان شرکت‌های یادشده، ارائه مفاصا حساب موضوع ماده 38 قانون تأمین اجتماعی و تشکیل کارگروه مشترک است.

شرایط تفاهم‌نامه

در اجرای قانون تأمین اجتماعی و قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی اختراعات و شفاف‌سازی ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی، طرفین ضمن تفاهم در تشکیل کارگروه مشترک دائمی مقرر می‌کنند:

معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور اطلاعات مربوط به قراردادهای منعقده،  شرکت‌های یادشده را که درزمینه دانش‌بنیان انجام فعالیت می‌کند در اختیار سازمان قرار داده و گواهی و تأییدیه مربوط را در خصوص حوزه فعالیت هر یک از قراردادهای اشاره‌شده را جهت صدور مفاصا حساب ماده 38 قانون تأمین اجتماعی به سازمان ارائه کنند.

همچنین سازمان تأمین اجتماعی با توجه به تأییدیه دانش‌بنیان بودن قرارداد منعقده توسط معاونت یادشده، وفق ماده 38 قانون تأمین اجتماعی و تبصره‌های ذیل آن بدون اعمال ضریب حق بیمه نسبت به صدور مفاصا حساب قرارداد در حداقل زمان اقدام کند.

همچنین معاونت امور بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با هماهنگی نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهور، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و ارائه بسته‌های آموزشی در خصوص قوانین و مقررات تأمین اجتماعی، در جهت تسهیل در امور کارفرمایان شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، اقدام کنند. از سوی دیگر در جهت تسهیل در ارسال اطلاعات قراردادهای منعقده و بر خط نمودن آن، زیرساخت‌های مربوط به ارسال اطلاعات و همچنین معرفی‌نامه هر قرارداد در حداقل زمان توسط طرفین طراحی و اجرایی می شود.

بر اساس این گزارش، مدت تفاهم‌نامه از تاریخ امضای آن 2 سال بوده و با توجه به درخواست طرفین تمدید و قابل اصلاح و تغییر خواهد بود.

نظر شما