شناسهٔ خبر: 26773855 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از سال 86 تاکنون

370 طرح تولیدی با مشارکت بنیاد برکت اجرا شد

ایلام - ایرنا - عضو هیات مدیره بنیاد برکت گفت: این بنیاد از ابتدای تشکیل در سال 86 تاکنون در اجرای 370 طرح تولیدی در کشور مشارکت داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هادی جوهری روز سه شنبه در نشست بررسی طرح های بنیاد برکت در استان ایلام اظهار داشت: این بنیاد در اجرای پروژه ها سهم 49 درصدی را در اختیار داشته و پس از بهره برداری آن را به مجری واگذار می کند.
وی تاکید کرد: از 370 طرح اجرا شده توسط این بنیاد طی سال های 86 تاکنون 9 پروژه در استان ایلام بوده که هفت مورد آنها به بهره برداری رسیده است.
عضو هیات مدیره بنیاد برکت یادآور شد: رقم سرمایه گذاری انجام شده بنیاد برکت در استان ایلام یک هزار و 500 میلیارد ریال است که تاکنون از مشارکت هفت پروژه نیز با افتتاح آنها خارج شده ایم.
وی افزود: بیشترین میزان مشارکت این بنیاد در استان های کرمانشاه، کردستان، آذربابجان شرقی، خراسان جنوبی و ایلام انجام شده است.
کارآفرینی مهمترین نیاز و دغدغه مسئولان کشور برای رونق فعالیت های اشتغالزایی است و بنیاد برکت نیز شعار راهبردی خود را حمایت از اشتغال قرار داده است.
عضو هیات مدیره بنیاد برکت هدف اصلی این نهاد را ایجاد خدمات اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته برشمرد و تاکید کرد: از سال 86 تاکنون 39 مدرسه و 33 مسجد در مناطق محروم کشور توسط بنیاد برکت ساخته شده است.
وی حوزه فعالیت های اقتصادی بنیاد برکت را کشاورزی و دامپروری، صنایع برق و صنایع مهندسی، چوب و مصالح، صنایع غذایی و دارویی و فولاد برشمرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: در ستاد تسهیل با فعالیت دستگاه های مرتبط با حضور مجری موانع و مشکلات بررسی و مصوبه این ستاد لازم الاجرا است.
ایوب درویشی اظهار کرد: بنیاد برکت تشکیلاتی دارد که در قالب چارچوب خود می تواند مشارکت کند، این بنیاد تاکنون طرح هایی در استان اجرا کرده که یک ظرفیت مناسب را برای حمایت از تولید دارد.
وی افزود: این بنیاد یکی از نهادهای توسعه ای و هلدینگ های فعال بخش اقتصادی است که می تواند به واحدهای تولیدی به شیوه مشارکت، پرداخت تسهیلات و اجرای طرح های اجتماع محور کمک کند.
7177/6119/1630

نظر شما