شناسهٔ خبر: 26773307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| طرح تحول فرهنگی در سراسر کشور اجرایی می‌شود

R41366/P1377/S6,64/CT11

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رفع مشکلات فرهنگی در جامعه رسالت اصلی روحانیون است گفت: طرح تحول فرهنگی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی دارابی بعدازظهر امروز در نشستی با استاندار سمنان اظهار داشت: طرح تحول فرهنگی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان برای کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه فقر فرهنگی و دینی عامل نفوذ بسیاری از این آسیب‌ها است خاطرنشان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یک رسالت مهم و خطیر بر دوش روحانیون قرار دارد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: راه اندی‌ای و تقویت فعالیت پایگاه‌های فرهنگی در کشور برای جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، طلاق، بدحجابی و غیره در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از موازی کاری در این راستا یادآور شد: تعامل دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی و تشکلات آن‌ها می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات موجود را برطرف کند.

دارابی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نقش مؤثری در ارائه راهکاری اساسی برای برون‌رفت از معضلات اجتماعی دارد تأکید کرد: روحانیون باید علم خود را همواره مطابق با علم روز دنیا کنند و با هوشمندی و هوشیاری به تحلیل آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

وی همچنین از افتتاح 100 پایگاه فرهنگی جدید در 25 استان کشور خبر داد و ابراز داشت: سازمان تبلیغات درصدد توسعه این پایگاه‌ها در سراسر کشور است تا بتوانیم گامی مؤثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

این مقام مسئول فرهنگی اذعان کرد: مقام معظم رهبری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید فراوان داشتند که باید برای تحقق این هدف باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما