شناسهٔ خبر: 26773252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه صنعتی شریف:

مسایل امنیت ملی تحت الشعاع ملاحظات سیاسی قرار نگیرد

تهران-ایرنا- رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ادعاهای برخی از رسانه ها طی روزهای اخیر مبنی بر بازدید گروهی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز علمی کشور گفت: نباید مسایل مرتبط با امنیت ملی تحت الشعاع ملاحظات سیاسی و جناحی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمود فتوحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: برای پاسخگویی به اینگونه سوالات مراجع قانونی تعریف شده ای ازقبیل شورای عالی امنیت ملی درکشور وجود دارد که مسوولیت سیاستگذاری و تصمیم گیری در مورد ارتباط با نهادهای بین المللی نظیر آژانس انرژی اتمی را بر عهده دارند.
وی با اظهار تاسف از برخی اظهارات غیر مسوولانه افراد غیر مسوول در برخی دانشگاه ها، اظهار داشت: نباید مسایل مرتبط با امنیت ملی تحت الشعاع ملاحظات سیاسی و جناحی قرار گیرد و در اذهان مردم شبهه ایجاد کند.
دکتر فتوحی ادامه داد: ایرادی ندارد که همه نظرهایشان را در فضای آزاد دانشگاه بیان کنند، اما در هر شرایط مواظبت از منافع ملی باید اولویت نخست همگان باشد.
رییس دانشگاه صنعتی شریف افزود: هرگونه اطلاع رسانی در این موارد باید صرفا از طریق روابط عمومی دستگاه های ذی ربط و دانشگاه صورت گیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز امروز در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خبر بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها، گفت: این بحث مربوط به شورای عالی امنیت ملی کشور است، اما از زمانی که من این مسئولیت را بر عهده گرفته‌ام چنین اتفاقی نیفتاده و بازرسی از دانشگاه‌ها صورت نگرفته است.
دکتر منصور غلامی گفت: مسئول تعیین حد و حدودهای امنیتی، شورای عالی امنیت ملی است و دانشگاه‌ها متولی تحقیق هستند و در تحقیقات علمی برای خود محدودیت خاصی تعریف نمی‌کنند، مگر اینکه این تحقیقات در تعارض با منافع ملی قرار بگیرد.
علمی**9187**1440

نظر شما