شناسهٔ خبر: 26773132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای ۴۰ پروژه عمرانی بقاع متبرکه قم

R7854/P1377/S6,62/CT11

مدیرکل ‌اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در سال جاری تاکنون با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال، ۴۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان کلید خورده و در حوزه اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده برای امامزادگان، زمینه جذب آن فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری پیرامون دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، نیمه دهه کرامت و روز ملی بزرگداشت امامزادگان در سراسر کشور را مورد اهمیت دانست و اظهار داشت: این روز برای تکریم امامزادگان عظیم الشان استان قم به‌عنوان روزی که توجه مردم به امامزادگان و بقاع متبرکه بیشتر می‌شود، بسیار مهم است.

وی با ارائه آمارهای موجود در زمینهٔ اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: در سال جاری تاکنون با اعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد ریال، 40 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان کلید خورده و در حوزه اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده برای امامزادگان، زمینه جذب آن فراهم شده و علاوه بر آن کمک‌های خیرین و زائران نیز به‌عنوان منبع دیگر برای تأمین اعتبارات فعالیت‌ها مطرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تقویت و نوسازی هیئت‌امنا و جذب خادمین افتخاری برنامه دیگر سال جاری بوده که به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته است.

حسینی مقدم با بیان برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه کرامت خاطرنشان کرد: در طول دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح بقاع متبرکه امامزادگان برگزار می‌شود، به‌عنوان نمونه همایش بزرگداشت امامزاده سید معصوم (ع) با حضور نخبگان، اساتید حوزه علمیه قم و زائرین در جوار مرقد مطهر آن امامزاده همام برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: جشن میلاد امام رضا(ع) در 40 امامزاده استان و همچنین مراسم رسمی غبارروبی در 14 امامزاده با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان و مردم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان قم علاوه بر برنامه‌های ذکرشده، برنامه‌های دیگری نیز در دهه کرامت پیش‌بینی کرده است که ازجمله آن برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در سراسر شهر و استان بوده که با همکاری بخش‌های مختلف همراه بوده است.

حسینی مقدم همایش ویژه تجلیل از حافظان سراسری قرآن کریم را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: از باب عدم انفکاک و جدایی بین قرآن و عترت، همایش ویژه تجلیل از حافظان قرآن کریم در مدرسه امام جواد(ع) و تجلیل از برندگان آزمون سراسری حفظ قرآن کریم با حضور آیت‌الله یزدی، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم تأکید کرد: مناسب است وسایل جمعی و رسانه‌های استان هرکدام بنا بر سهم خود یک امامزاده را به مردم معرفی کنند تا مردم استان قم به‌صورت فزاینده‌ای با زندگینامه و معارف امامزادگان مدفون در قم آشنا شوند.

انتهای پیام/ش

نظر شما