شناسهٔ خبر: 26773053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خیرین مدرسه ساز کمک 25 میلیارد ریالی را در هریس تعهد کردند

علی محمودی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش هریس خاطرنشان کرد: خیرین در این جشنواره احداث 4 باب مدرسه در مجموع با 26 کلاس را متعهد شدند که شامل یک باب

صاحب‌خبر - علی محمودی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش هریس خاطرنشان کرد: خیرین در این جشنواره احداث 4 باب مدرسه در مجموع با 26 کلاس را متعهد شدند که شامل یک باب مدرسه 10 کلاسه در شهر هریس، یک باب مدرسه 6 کلاسه در شهر بخشایش، یک باب مدرسه 6 کلاسه در شهر کلوانق و یک باب مدرسه 4 کلاسه در شهر زرنق است.
وی همچنین گفت: اهداء قطعه زمین به مساحت 2500 متر مربع در شهر بخشایش و 200 متر مربع در شهر هریس از دیگر تعهدات خیرین مدرسه ساز بود.
فرماندار هریس با بیان اینکه خیرین دیوار کشی مدارس، آسفالت محوطه و تجهیز مدارس را هم تعهد کرده اند، گفت: نیاز اصلی منطقه را تعمیرات اساسی برخی مدارس، کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی دانست و افزود: ساختمان اداره آموزش و پرورش شهرستان هریس هم در زلزله سال 91 تخریب شده است .
وی با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان از آن سال تاکنون به یکی از مدارس انتقال یافته است ، گفت: در صورت بازسازی ساختمان آموزش و پرورش، یک باب مدرسه 12 کلاسه تخلیه و مشکل دو نوبته بودن یکی از مدارس شهر هریس برطرف می شود.
فرماندار شهرستان هریس بالا بردن کیفیت آموزشی در مدارس و عدم توجه بیش از حد به آمار و ارقام را لازمه بهبود وضعیت آموزشی مدارس دانست و گفت: برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و آماده سازی فرزندان برای زندگی آینده، در مدارس باید به دروس علوم اجتماعی توجه ویژه شود.
امام جمعه شهرستان هریس هم در این جلسه یکی از نگرانی های موجود در آموزش منطقه را نبود رشته ریاضی و فیزیک در شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: نبود این رشته در مدارس زنگ خطری برای شهرستان است که در سال های آینده اثر سوء آن نمایان خواهد شد.
حجت الاسلام قهرمان احمدی گفت: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان وظیفه دارد تا با برگزاری جلساتی با اولیاء دانش آموزان و توجیه آنها، در جهت استقرار رشته ریاضی و فیزیک در منطقه اقدام جدی کند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان هم با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزش و پرورش و رتبه های متعدد دانش آموزان و همکاران در بخش های متعدد آموزشی، فرهنگی و نیز راهیابی به مسابقات کشوری در سال تحصیلی 96-97، روند آموزش منطقه را رو به رشد عنوان کرد.
بهزاد بالازاده جهت تسریع در ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم و دهم، همکاری بیشتر شبکه بهداشت در پایگاههای غربالگری(سنجش سلامت) آموزش و پرورش که در روستاها و شهرهای منطقه مستقر هستند را خواستار شد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
/3071/7227
انتهای پیام

نظر شما