شناسهٔ خبر: 26772675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار کرمانشاه:

80 درصد از خانوارهای روستایی و عشایری کرمانشاه بیمه هستند

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کرمانشاه اعلام کرد: 19 هزار خانوار با جمعیت 168 هزار نفر که 80 درصد جمعیت روستایی و عشایری این شهرستان را شامل می شود؛ زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کرمانشاه که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، از پیش پذیرش 185 طرح اشتغالزایی روستایی و عشایری با پیش بینی 257 میلیارد تومان اعتبار خبر داد
وی سهمیه شهرستان کرمانشاه از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری را 54 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون 42 میلیارد و 700 میلیون تومان از این اعتبارات عقد قرارداد شده و 24 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
وی در ادامه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی را اقدام ارزنده دولت برای اشتغال زایی پایدار و رفع بیکاری عنوان کرد و از جهاد دانشگاهی استان به عنوان متولی این تسهیلات خواست برای استفاده متقاضیان از این تسهیلات اطلاع رسانی بیشتری انجام دهد.
وی سقف تسهیلات مشاغل خانگی را از پنج تا 100 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با اطلاع رسانی، افراد جویای کار می توانند با داشتن یک گواهی فنی و حرفه ای و یا جهاد دانشگاهی این تسهیلات را به راحتی دریافت کنند.
وی در ادامه سهمیه استان کرمانشاه از اعتبارات مشاغل خانگی را 2 هزار و 700 نفر با 28 میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و از متقاضیان اشتغال خواست برای اطلاع بیشتر از رسته های شغلی اولویت دار به سایت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.

** در سال 96 برگشت اعتبارات نداشتیم
فرماندار کرمانشاه در ادامه اعتبارات سال گذشته این شهرستان را 228 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: 85 درصد این اعتبارات به شهرستان تخصیص یافت که همه آن جذب و برگشت اعتباراتی نداشتیم.
وی اعتبارات شهرستان کرمانشاه در سال جاری را بیش از 203 میلیارد تومان عنوان کرد و از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست در این سالهای حساس تحریم برای رضایت مردم تلاش بیشتری کنند.
شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
8066/3209

نظر شما