شناسهٔ خبر: 26772365 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استان مرکزی به صندوق پژوهش و فناوری نیاز دارد

به گزارش ایرنا، محمد رفیعی روز سه شنبه در نشست ارزیابی نیازهای پژوهش و فناوری استان، افزود: راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری نقش محوری در بهبودا زیست بوم

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمد رفیعی روز سه شنبه در نشست ارزیابی نیازهای پژوهش و فناوری استان، افزود: راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری نقش محوری در بهبودا زیست بوم فناوری و کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار استان دارد.
وی، ایجاد ارزش افزوده برای شرکت های دانش بنیان، صادرات محصولات این شرکت ها و حمایت تسهیل گری در جذب را از اهداف شکل گیری این صندوق عنوان کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: صندوق پژوهش و فناوری در واقع شبکه و بازوی صندوق نوآوری و شکوفایی دراستان ها محسوب می شود.
رفیعی افزود: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی است و با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و شرکت‌های دانش ‌بنیان فعالیت می کند و در آیین نامه اجرایی ماده ۴۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیری و بهبود نظام مالی کشور نیز ایجاد این امکان زیرساختی را مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: مطابق ماده پنج اساسنامه مصوب، موضوع فعالیت این صندوق‌ها ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت یارانه، تسهیلات کوتاه‌مدت و بلندمدت، پرداخت تمام یا بخشی از سود تسهیلات و جرایم متعلقه و ارائه خدمات ضمانت‌نامه‌ای برای اجرای طرح‌های پژوهشی، فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها است.
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی خاطرنشان کرد: جذب و هدایت منابع مالی دولتی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز و سایر صندوق‌ها در راستای اهداف و وظایف و اختیارات صندوق،
سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) در طرح‌های پژوهشی و فناوری، مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی شرکت‌های پژوهشی و فناوری و دانش‌بنیان، تضمین پرداخت تعهدات و اقساط طرح‌های پژوهشی و فناوری در قراردادها از دیگر فعالیت های این صندوق به شمار می ورد.
از مجموع 78 شرکت دانش بنیان در استان مرکزی 49 شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر است.
6991/6013/
انتهای پیام

نظر شما