شناسهٔ خبر: 26772337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعال شدن ۲ قرارگاه سازندگی قم برای محرومیت زدایی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم از فعال شدن 2 قرارگاه سازندگی استان برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به نیازمندان خبر داد.

صاحب‌خبر -

فعال شدن ۲ قرارگاه سازندگی قم برای محرومیت زداییبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛دستوری،مسئول سازمان بسیج سازندگی قم بیان کرد:در تابستان امسال 2 قرارگاه سازندگی قم در داخل و خارج از محدوده این استان به فعالیت های محرومیت زدایی و خدمت رسانی به نیازمندان فعال شد.

وی در ادامه افزود: قرارگاه شهید زین الدین در استان کرمانشاه و قرارگاه شهید ابراهیم رشید در قم در جهت محرومیت زدایی و سازندگی فعالیت دارند.


دستوری با اشاره به تدارک برنامه های متنوع سازندگی از سوی گروه های جهادی قم، گفت: در همین رابطه از ظرفیت 20 گروه جهادی برای حضور مستمر 45 روزه در منطقه استفاده خواهد شد و هر هفته حداقل 2 گروه جهادی در قرارگاه شهید زین الدین کرمانشاه مستقر می شوند تا اقدامات سازندگی و محرومیت زدایی در این استان و مناطق زلزله زده آن همچون روستاهای سرپل ذهاب با حضور نیروهای بسیجی دنبال گردد.
وی ادامه داد: این گروه های جهادی در ساخت 2 مسجد و یک هنرستان در روستاهای حادثه دیده از زلزله، مشارکت می کنند.


مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: اردوهای جهادی خارج از استان، امسال به دلیل حادثه زلزله سال گذشته ای که در کرمانشاه روی داد و خسارت های زیادی را به زیرساخت های مورد نیاز مردم منطقه وارد کرد، در شهرها و روستاهای این استان انجام می شود.


وی عنوان کرد:زمین لرزه شدیدی شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دید.


دستوری  بیان کرد: علاوه بر فعالیت های یادشده توسط قرارگاه سازندگی شهید زین الدین قم در کرمانشاه، برخی از گروه های جهادی استان نیز برای اجرای طرح های محرومیت زدایی به خوزستان و ایلام اعزام خواهند شد.


مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم در ادامه به فعالیت های قرارگاه سازندگی شهید ابراهیم رشید درداخل استان قم اشاره کرد و گفت: فعالیت های سازندگی و محرومیت زدایی این قرارگاه متمرکز بر بخش مرکزی و دهستان قمرود است و تا کنون حداقل 20 گروه جهادی برای فعالیت در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.
قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و کهک است.


مسئول سازمان بسیج سازندگی قم، گفت: این گروه های جهادی در روستاهای محروم و بخش های حاشیه ای شهر مستقر خواهند شد و در عرصه فعالیت های فنی و عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و تولیدی، بهداشت و درمان و همچنین تبلیغات دینی ، خدمت رسانی می کنند.


دستوری با اشاره به این که هر گروه جهادی فعال درقم حداقل 20 عضو دارد، بیان کرد: همه اقشار بسیج استان و از جمله بسیج دانشجویی، طلاب، مهندسین، پزشکان و محلات در این برنامه ها حضور فعال خواهند داشت.


وی ادامه داد: فعالیت های جهادی توسط بسیج سازندگی با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و کمک به محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان و کشور با استفاده از نیروی جوان و متخصص جامعه، صورت می گیرد.

انتهای پیام/ش

فعالیت های بسیج سازندگی قم برای کمک به نیازمندان

برچسب‌ها:

نظر شما