شناسهٔ خبر: 26771903 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

انتقاد شدید موگرینی به وزیر صهیونیست

هاآرتص نوشت فدریکا موگرینی، مسئول سیا­ست خارجی اتحادیه اروپا، از وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /مسئول سیا­ست خارجی اتحادیه اروپا در نامه‌ای شدیداللحن به وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی، از او به سبب متهم کردن این اتحادیه به حمایت از تروریسم انتقاد کرد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، فدریکا موگرینی در نامه‌ای شدیداللحن به گیلعاد اردان، او را به بیان مطالب خلاف واقع و اتهام‌زدن به اتحادیه اروپا متهم کرد.

مسئول سیا­ست خارجی اتحادیه اروپا در این نامه از اردان خواست برای اتهامات مبهم و بی‌اساس خود مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا از طریق سازمان‌های غیرانتفاعی به «تروریسم» و فعالیت‌های تحریمی ضدصهیونیستی کمک مالی می‌کند، مدارک مستند ارائه کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این نامه را که نسخه‌ای از آن به دست روزنامه هاآرتص رسیده است، در پاسخ به گزارشی که وزیر امور راهبردی اسرائیل در ماه مه منتشر کرد، نوشته است.

در این گزارش موسسات وابسته به اتحادیه اروپا به کمک‌های میلیونی به سازمان‌های غیر دولتی که با «فعالیت‌های تروریستی» و تحریم‌ها ضدرژیم صهیونیستی در ارتباط هستند، متهم شده‌اند.

در نامه‌ای که اردان همراه گزارش برای موگرینی فرستاده بود، آمده است: تحقیقات گسترده وزارت خانه من از آن حکایت دارد که در سال ۲۰۱۶ اتحادیه اروپا به ۱۴ سازمان غیردولتی اروپایی و فلسطینی که آشکارا و به وضوح به جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم کمک می‌کنند، کمک مالی کرده است.

او همچنین اتحادیه اروپا را متهم کرده است که برخی از این سازمان‌های غیردولتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از اتحادیه اروپا کمک مالی دریافت کرده‌اند، با سازمان‌هایی که این اتحادیه آن‌ها را «تروریست» می‌خواند، در ارتباط بوده‌اند.

وزیر امور راهبردی و امنیت عمومی رژیم صهیونیستی تاکید کرده است چنین کمک‌های مالی روابط اتحادیه اروپا و اسرائیل همچنین احتمال دستیابی به صلح را تضعیف می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در نامه‌ای که ۵ ژوئیه برای اردان ارسال کرد، تمام این اتهامات را بی اساس و غیرقابل قبول خواند. او تصریح کرد: اتحادیه اروپا هرگونه ادعایی را در زمینه مداخله این اتحادیه در حمایت از تحریکات یا تروریسم به شدت تکذیب می‌کند.

موگرینی همچنین تاکید کرد گزارش مذکور حاوی یک سری اطلاعات مبهم و اشتباه است.   / باشگاه خبرنگاران

نظر شما