شناسهٔ خبر: 26771552 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جام باشگاه های ‌آسیا؛

درخشش بانوان والیبالیست برابر چین

تیم والیبال بانوان پیکان در پنجمین بازی خود از سری مسابقات جام باشگاه های آسیا برابر سی ام اف سی چین تایپه سه بر یک به برتری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، در پنجمین روز از رقابتهای والیبال بانوان جام باشگاه های آسیا تیم پیکان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور به مصاف سی ام اف سی چین تایپه رفت و با نتیجه  سه بر یک پیروز شد.

این دیدار را چاندراپالا از سریلانکا به عنوان داور اول٬ آگونگ پوروانتورو از اندونزی به عنوان داور دوم و ان گوین تی از ویتنام به عنوان داور ذخیره قضاوت کردند.

در این دوره از رقابت ها کشور میزبان به منظور جلوگیری از خطاهای داوری و کاهش اعتراضات بازیکنان و اعضای کادر فنی از ویدئوچک در برگزاری دیدارها استفاده کرد.

*** ست نخست

ست نخست دیدار تیم های پیکان تهران و سی ام اف سی چین تایپه با نتیجه 26 بر 24 به نفع نماینده کشورمان رقم خورد.

در این دیدار میترا شعبانیان سرمربی تیم پیکان ارنج اصلی تیم را با بازیکنانی چون مائده برهانی٬ الهام فلاح٬ مهسا کدخدا٬ مهتاب رحمانی٬ سودابه باقرپور٬ تهمینه درگزنی و نگار کیانی تشکیل داد.

شاگردان شعبانیان توانستند شروع خوبی داشته باشند٬ الهام فلاح توانست از منطقه سرویس چهار پوئن متوالی را برای پیکان به دست آورد و سکاندار تایپه را مجبور به گرفتن تایم کند تا از سرعت نماینده والیبال بانوان ایران در امتیازآوری بکاهد.

اسپک و سرویس‌های مهسا کدخدا در این ست خط دفاعی حریف را متزلزل کرده بود و به نوعی آرایش تیمی بازیکنان تایپه بهم ریخته بود.

تهمینه درگزنی در پست دریافت با وجود گرفتگی عضله پا توانست برای تیم پیکان و امتیاز آوری این تیم همه توان خود را به کار گرفت و امتیازات خوبی را هم به دست آورد.

نگار کیانی لیبرو تیم پیکان در مجموع این دوره از رقابت ها و این بازی توانست بالاترین درصد دریافت را داشته باشد و به عنوان یک مهره کلیدی در تیم ایفای نقش کند.

آبی پوشان چین تایپه هم در این دیدار با شناخت کامل در برابر تیم پیکان بازی کردند و از همه موقعیت های به  دست آمده برای امتیازآوری استفاده کردند.

**** ست دوم

تیم والیبال بانوان پیکان در ست دوم برابر تیم سی ام اف سی چین تایپه 25 بر 20 به برتری رسید.

در این ست سفیدپوشان پیکان توانستند به خوبی از نقاط ضعف حریف برای کسب پوئن استفاده کنند و اختلاف امتیازشان را در دقایق ابتدایی بالا ببرند.

افزایش اشتباهات فردی بازیکنان تیم سی ام اف سی چین تایپه در این ست حکایت از بازی خوب پیکانی ها داشت.

***ست سوم

تیم والیبال پیکان در ست سوم دیدار برابر تیم سی ام اف سی چین تایپه با امتیاز 25 بر 22 مغلوب شد.

در این ست بازیکنان چین تایپه که نمی خواستند به راحتی راه رسیدن به جایگاه پنجمی را از دست دهند همه توان‌شان را به کار گرفتند تا در برابر پیکانی ها با اسپک های محکم خود امتیازآوری کنند.

آن ها به خوبی مهره های کلیدی تیم را مهار کردند و شعبانیان هم با تعویض در پست های مختلف به دنبال تغییر تاکتیک بود و آنالیز حریف را برهم زد.

دفاع ۲ نفره سودابه باقرپور و مهتاب رحمانی در این ست در اکثر دقایق بازی مانع از امتیازآوری حریف شد.

*** ست چهارم

تیم والیبال پیکان در ست چهارم دیدار برابر تیم سی ام اف سی چین تایپه موفق به برد با نتیجه 25 بر 13 پیروز شد.

در این ست بازیکنان تایپه از انگیزه بالایی برای برد برخوردار بودند و با جنگندگی بالا کار را دنبال می کردند. آن ها در زدن سرویس های هدفمند و متمرکز عملکرد قابل قبولی داشتند.

دفاع خوب و دریافت بی نقص بازیکنان پیکان الهام فلاح را در تغذیه دیگر هم تیمی هایش کمک می کرد٬ در این ست فاطمه امینی به جای مهتاب رحمانی وارد زمین شد و توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

شاگردان شعبانیان با روی آوردن به پاس های ترکیبی امتیازآوری کردند.

نظر شما