شناسهٔ خبر: 26771547 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خراسان رضوی| بیش از ۱۴ هزار قالیباف از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند

R41347/P1336/S6,1188/CT1

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۴ هزار قالیباف خراسان رضوی از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

صاحب‌خبر -

سید محسن نظام خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: ما در حوزه تأمین اجتماعی با وجود اینکه دستوری مبنی بر همراهی کردن با صنایع داده نشده اما تمام تلاش ما بر این است که همراهی داشته باشیم تا وضعیت اشتغال از این بدتر نشده و حتی بهبود هم داشته باشد.

وی بیان کرد: ما باید برای اینکه بتوانیم به بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران خدمات مورد نیازشان را ارائه بدهیم حق بیمه‌ها را در تاریخ خود از
کارفرمایان دریافت کنیم اما در مورد بسیاری از واحدها ما سعی می‌کنیم که نهایت همکاری را داشته باشیم تا واحد مجبور به تعدیل نیرو نشود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: در استان برای هزینه‌های خدمات مانند پرداخت مستمری و سایر موارد با غیر از درمان تقریبا درآمدها کفاف این را می‌دهد و مقدار جزئی کمبود وجود دارد اما برای تأمین هزینه‌های خدمات درمانی باید از استان‌های دیگر پوشش داده شود.

نظام خیرآبادی با اشاره به برخی از مشکلاتی که برای بیمه گروه‌های خاص وجود دارد، تصریح کرد: این مسئله یک چالش کشوری است که دولت‌ها در مقاطع مختلف افرادی را به دسته بیمه‌شوندگان با کمک دولت اضافه می‌کند اما مبلغ مقرر برای آنها را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نکرده و‌ در نتیجه مشکلاتی برای بیمه آنها به وجود آمده است.

وی بیان کرد: هم اکنون 14 هزار و 310 نفر قالیباف از مزایای بیمه قالیبافی در خراسان رضوی استفاده می‌کنند اما دولت مبلغ زیادی از این
بابت به تأمین اجتماعی بدهی دارد برای همین تا تعیین تکلیف این بدهی نمی‌توان افراد جدیدی را در این صندوق عضو کرد؛ وضعیت مشابهی برای کارگران ساختمانی، زنان سرپرست خانوار و سایر مواردی از این دست نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما