شناسهٔ خبر: 26771372 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

معاون تبلیغ حوزه های علمیه:

با تاسیس دارالقرآن در مکانی غیر از مسجد مخالفم

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان اینکه همه آموزش های قرآنی در مکانی به نام مسجد صورت گیرد، گفت: امامان جماعت در جذب جوانان به مسجد نقش مهمی دارند.

صاحب‌خبر -

 

 

 

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد گفت: از ظرفیت مساجد برای آموزش های دینی باید نهایت استفاده را کرد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به کارکردهای مسجد اظهار کرد: مساجد از کارکردهای مختلفی برخوردار است که مهمترین آنها عبادت و فعالیت هایی برمبنای آموزش های دینی است که متاسفانه این ظرفیت امروزه کمتر در مساجد استفاده می شود.

وی افزود: بنده مخالف تاسیس دارالقرآن در مکان هایی غیرمسجد هستم چرا که با این کار ظرفیت آموزش قرآن و تلاوت نور از مساجد سلب می شود درحالیکه باید مساجد در این کارها پیش قدم باشد.

حجت الاسلام نبوی در پاسخ به اینکه برای جذب جوانان به مساجد چه برنامه ای باید اندیشید، گفت: یکی از راهکارهای جذب جوانان به مساجد استفاده از ظرفیت های جوانان در مسجد است و باید از ظرفیت جوانان در برنامه های مساجد استفاده کرد و به آنها در برنامه های مختلف مسجد از جمله برگزاری هیأت و جشن های مذهبی، کتابخانه، کلاس داری و... مسوؤلیت داد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: امامان جماعت در جذب جوانان به مسجد نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و اگر امام جماعت مسجدی خوش اخلاق و ارتباط خوبی با جوانان داشته باشد می تواند عامل جذب جوانان به مسجد باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا موافق حضور زنان در حلقه های مدیریتی مساجد هستید یا نه، گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت افراد جامعه و مسجد زنان هستند باید در هیات امنا مسجد از ظرفیت زنان استفاده کرد و شورای زنان در بخش های مدیریتی مسجد تشکیل  داد.

وی گفت: برای تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی می توان از ظرفیت مساجد استفاده کرد و امامان جماعت برای نمازگزاران استفاده از کالای ایرانی را توجیه و تبیین کنند و کالاهای ایرانی در مسجد استفاده کنند.

نظر شما