شناسهٔ خبر: 26771023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری استان زنجان:

یکی از سرتیم‌های قاچاق مواد مخدر کشته شد/ جزییات دستگیری تیم چهار نفره داعشی در خاک ایران

وزیر اطلاعات گفت: یکی از سرتیم‌های قاچاق مواد مخدر در کشور به درک واصل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ حجت‌الاسلام سید «محمود علوی»، وزیر اطلاعات، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: باید ستاد وزارت‌‌خانه و صف یک هماهنگی باهم داشته باشند و ستاد بتواند با تعیین راهبرد نیازها را در نظر داشته باشد.

وزیر اطلاعات گفت: هر سه ماه یکبار جلسات مدیران کل استانی در استان‌ها برگزار و نیازها و مسائل مورد ارزیابی و جمع‌بندی قرار می‌گیرد. البته معاونان؛ بازرسان و ستاد پشتیبانی نیز از استان‌های مختلف بازرسی کرده و بر این اساس به وضعیت اشرافیت پیدا می‌کند.

وی در رابطه با زنجان اظهار کرد: استان زنجان جزو نخستین استان‌هایی است که ما در روند بازدید قرار دادیم.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی در مورد داعش گفت: داعش سرزمین خود را از دست داده ولی اسلحه خود را بر زمین نگذاشته است. داعش دیگر در نقطه‌ای حاکمیت ندارد؛ ولی فکر شیطانی آن در پی استقرار در یک جا و ضربه زدن به امنیت سرزمین‌های مسلمان به ویژه ایران اسلامی است که به زعم خود عملیات فرماندهی مقابله‌ای با داعش را دارد.

وزیر اطلاعات همچنین افزود: چند روز اخیر یک تیم چهار نفره به محوریت فردی به نام «مرمزین» که این فرد برادری به نام حامد داشته در دعوای بین جیش‌الشام و جبهه النصره به هلاکت رسید که البته در فضای مجازی عنوان کردند که این شخص در زندان جمهوری اسلامی بوده کشته شده و یک فعال حقوق بشری بوده که البته این امر نادرست است. برادر همین شخص یک تیم چهار نفره را سامان داده بود که بروند سوریه و به مجموعه داعش بپیوندند که سران داعش به اینها گفته بودند در حال حاضر جهاد در ایران مقدم‌ تراست. بر همین اساس از آنها خواسته بودند که در ایران اقدامات ضد امنیتی و تروریستی انجام دهند که ابتدا دو نفر و سپس هر چهار نفر دستگیر شدند.

وزیر اطلاعات در مورد حزب دمکرات اظهار داشت: اخیرا حزب دموکرات نیز تحرکاتی آغاز کرده و یک تیم آنها آمده بود که حرکت‌هایی داشته باشد اما چند روز پیش دو نفر از اینها شناسایی و دستگیر شدند.

علوی در رابطه با سودا گران مرگ گفت: یکی از سرتیم‌های قاچاق مواد مخدر در کشور به درک واصل شده است. هر زمان و در هر جایی که اسمی از مواد مخدر باشد؛ نیروهای اطلاعات عقاب مانند بر سر این افراد فرود آمده و آنها را به کیفر جنایات خود می‌رسانند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در این جلسه مشکلاتی از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد که بنده نیز با آن موافق هستم. این تحریم‌ها نخستین گردنه‌ای نیست که پیش پای ملت درآمده و پیش از این نیز ما گردنه‌های بسیاری را برای رسیدن به این جایگاه دست یافته‌ایم. با تدبیر مسؤولان زیر نظر مقام معظم رهبری این گردنه نیز پشت سر گذاشته خواهد شد. اگر سیر 40 سال گذشته را بنگریم ما در این مدت مشکلات بسیاری را پشت سرگذاشتیم حالا حل شده یا نه؛ ولی در یک زمینه ما پیشرفت داشتیم که آن هم مواضع استراتژیک است؛ یعنی با مقایسه‌ای می‌توان فهمید که آن زمان ما کجا بودیم و امروز به کجا رسیدیم.

وزیر اطلاعات در ادامه صحبت خود افزود: اگر علت بسیاری از مسائل را که با آن مواجه می‌شویم را در حمله دشمن جستجو کنیم؛ خواهیم دید که 60 تا 80 درصد، خودمان عامل آن هستیم در واقع دشمن به مشکلات کشور نمک و فلفل اضافه می‌کند. ما باید بگردیم عامل مشکل را خودمان پیدا کرده و تدبیر کنیم و آن را حل کنیم.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی افزود: پیام دی‌ماه را خودمان به خودمان دادیم؛ نه دشمن به ما؛ از همین رو اگر هشدارهای مقام معظم رهبری را و رهنمودهای ایشان را عملیاتی کنیم و با راهبردهای حساب شده نقشه راه درست داشته باشیم؛ دشمن نمی‌تواند کاری بکند. ما به بن بست نرسیده‌ایم و شرایط نیز بحرانی نیست و دولت می‌تواند با عزم راسخ باید این کار را انجام دهد.

وزیر اطلاعات در مورد دشمن اظهار داشت:هرقدر ما جلوتر رفته و سنگرهای بیشتری را تسخیر کرده‌ایم؛ دشمن بی‌نقاب‌تر و برهنه‌تر به میدان آمده است؛ امری که قبلا در قالب نقاب صلح دوستی و حقوق بشری نمود داشت. هرقدر جلوتر رفتیم عرصه جنگ خودش را بیشتر نشان داد و امروز بیشترین نمود آن جنگ اقتصادی است. پس وقتی دشمن به این شکل وارد جنگ شده است؛ باید برای عبور از اینها طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید فرماندهی عملیات را داشته باشیم و این باید در کل عرصه‌ها اتفاق بیفتد که اگر اینکه پاسداشت فرماندهی عملیات موجب خواهد شد که سنگر بهسنگر بهتر پیشرفت کرده و دشمن را به عقب برانیم.

علوی همچنین به صبر بر ناملایمات نیز تاکید کرد و گفت: مردم اگر احساس کنند که این مشکل کار دشمن برای به زانو درآوردن آنهاست؛ دربرابر آن صبر می‌کنند اما اگر بدانند که این مشکل در نتیجه سهل انگاری ایجاد شده و نتیجه ناکارآمدی مسؤولان است؛ تحمل آن برای مردم سخت خواهد شد و پیامی که در دی ماه بود؛ همین است؛ یعنی یا مردم احساس کردند یا به آنها اینطور القا شد که این مشکلات ثمره سهل‌انگاری مسؤولان است.

وی با اشاره به اینکه سیاه‌نمایی‌ها که از تریبون‌های مختلف پی گرفته می‌شد؛ نتیجه‌اش آن انفجار شد؛ گفت: از همین رو سیاه‌نمایی‌ها به جای اینکه بخشی از نظام را به زانو درآورد به تمام نظام آسیب وارد می‌کند. نمی‌خواهم بگویم؛ توجیه‌گر باشیم، اما نباید سیاه‌نمایی هم کنیم.

علوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه نقش ائمه جمعه در امیدبخشی به مردم تصریح کرد: البته در این فرمایشات به رسانه ملی نیز تاکید شد که از دولت ترسیم نامطلوب نشود.اگر با مشکلات هوشمندانه برخورد شود؛ مردم صبوری خواهند کرد.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی همچنین بر حفظ وحدت در کشور نیز تاکید کرد. نتیجه اختلاف فلاکت است؛ هرچند که آن مملکت مسلمان باشد. نتیجه اتحاد موفقیت است؛ هرچند آن ملت یک ملت باطل باشد. کسانی که در کنار معاویه بودند؛ قرص و محکم در کنار هم بودند.کسانی که در اطراف امیرالمومنین (ع) بودند؛ متحد نبودند و نتیجه آن شد. ثمره دعوا کردن زمین خوردن و پایمال کردن خون شهداست؛ اگر در کشور در سر و کله همدیگر بزنیم؛ کسی همانند امیرالمومنین (ع) نیز صدایش درمی‌آید.

وی با تاکید بر وحدت گفت: ما باید برای عبور از گردنه‌های موجود اختلاف را کنار گذاشته و زمینه‌های هم افزایی را فراهم سازیم؛ چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

وزیر اطلاعات بر خدمت بی‌منت به مردم تاکید کرد و گفت: یک دوره‌ای بود که نفت به هفت دلار رسیده بود و از طرفی جنگ را هم داشتیم؛ اما در کشور کار می‌شد و مردم نیز پای کار بودند؛ چون می‌دانستند؛ دشمن است که مشکل‌تراشی می‌کند.مسؤولان به مردم بدهکار هستند.و حق مردم خدمت به آنها است؛ این خدمت نباید با منت و اذیت از بین برود؛ چرا که همین خدمت‌ بی‌منت همدلی و هماهنگی را در کشور به وجود می‌آورد.

علوی به جنگ اقتصادی  اشاره نمود وگفت: حربه یک طرف اقتصادی مقاومتی و حربه یک طرف تحریم است؛ که در این زمینه باید به بند بند اقتصاد مقاومتی عمل شود. در جنگ اقتصادی فعالان اقتصادی در تولید و خدمات نقش بسزایی دارند.  باید از این افراد حمایت شده و امنیت برای آنها فراهم شود و مبارزه با مفاسد اقتصادی را جدای از امنیت این عزیزان دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی با تاکید بر مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: وزارت اطلاعات در خط مقدم مبارزه با فساد اقصادی است و در طول سال قبل به صدها مورد از این فسادها ضربه زدیم. 

 وزارت اطلاعات در یک سال گذشته با رصد اطلاعاتی بیش از 21هزار میلیارد تومان از مجموع پرونده‌های مفاسد اقتصادی کشف و اموال به بیت‌المال برگردانده شده است. مبارزه با مفاسد اقتصادی با قوای تمام ادامه دارد.  سربازان گمنام امام زمان(عج) برای آسایش و آرامش مردم در هر لحظه و زمانی با مفاسد اقتصادی برخورد خواهند کرد. مبارزه با فساد بیش از آنکه اعلامی باشد؛ اعمالی است.  یعنی ما باید با موارد فساد بدون تعارف برخورد کنیم؛ اما آیا لزومی دارد؛ همه را در بوق بکنیم؟باید بررسی کنیم؛ در بوق کردن همه فساد چه حسی به مردم می‌دهد؛ که قطعا این احساس؛ حس خوبی نبوده است؛ همچنان که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که ما در گذشته فساد را اعلام کردیمٰ؛ ولی برخورد ما برخورد خوبی نبوده است که این قطعا اثر خوبی نخواهد داشت. ما باید در ابتدا با فساد برخورد کرده و سپس به مردم اعلام کنیم؛ چون در جریان رسیدگی به پرونده مشخص نیست که آیا حکم ثابت خواهد شد یا خیر؟

حجت‌الاسلام سید محمود علوی افزود: وقتی همه شروع به سیاه‌نمایی می‌کنند؛ مثلا در رسانه ملی یا نمایندگان مردم نمایندگان ولی فقیه یا ائمه جمعه ناامیدی را در جامعه تزریق کنند؛ مردم نیز ناامید شده و با یک جرقه شروع به اعتراض خواهند کرد.

وی در پایان سخنانش افزود: اگر هم انتقادی است؛ باید با لسان مشفقانه بیان شود. از همین رو باید به جای تخریب، نقد منصفانه داشته و بیان امیدآفرین داشته باشیم.

نظر شما