شناسهٔ خبر: 26770922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

240گروه جهادی در طرح های محرومیت زدایی قزوین حضور دارند

قزوین-ایرنا-رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت:240گروه جهادی از اقشار هجده گانه این سازمان در قالب اردوهای مختلف یک، سه ، هفت و 10 روزه برای خدمات هفتگانه در مناطق محروم حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حمیدرضا الله بداشتی روز سه شنبه در نشست پشتیباتی از اردوهای جهادی طرح هجرت که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های مختلف استان برگزار شد افزود: بسیج سازندگی با همکاری دستگاه های اجرایی اقدامات خوب و اثربخشی شامل بهسازی راه های روستایی، احداث خانه های عالم و سایر طرح های عام المنفعه در جهت محرومیت زدایی از روستاها انجام داده است
وی اضافه کرد:بسیج پروژه هایی را در سطح استان اجرا کرده که هیچ پیمانکاری تعهد به ساخت آن نمی کند و این اتفاق تنها به مدد روحیه جهادی نیروهای خدوم این سازمان بوده است.
الله بداشتی از بسیج سازندگی به عنوان بازوی توانمند حاکمیت در اجرای ماموریت ها یاد کرد و ادامه داد:فعالیت های این سازمان با حضور اقشار مختلف در مناطق محروم تنها از نطر مالی نیست بلکه جبران هنگی و مذهبی و امور درمانی را نیز پوشش می دهد.
**هدف گذاری اردوهای جهادی در جهت اشتغالزایی روستایی باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیزگفت:رویکرد و هدفگذاری اردوهای جهادی طرح هجرت و برنامه های محرومیت زدایی روستاها و مناطق محروم باید در جهت ایجاد زیرساخت ها برای اشتغالزایی باشد.
علی فرخزاد 3 افزود: تک تک دستگاه ها و نهادها برای اجرای طرح ها در مناطق محروم با همکاری بسیج سازندگی فعالیت و همکاری دارند که البته بسیاری از شهرهای استان نیز هستند که همچون روستاهادر محرومیت به سر می برند و می توان به آنها نیز کمک کرد.
وی بر استفاده از ظرفیت سمن ها در محرومیت زدایی از مناطق محروم تاکید کرد و افزود: در زلزله کرمانشاه نیز مردم در همکاری با همین سازمان های مردم نهاد اثرات ارزشمندی برای کمک به زلزله زدگان به جا گذاشتند.
فرخزاد با بیان اینکه حضور و فعالیت اقشار مختلفی چون دانشجویان در اردوهای جهادی علاوه بر کارهای عمرانی منافع زیادی هم برای خود آنها دارد به گونه ای که حضور مستقیم این افراد در مناطق محروم در روش و سبک زندگی آنها تغییر ایجاد کرده و تجربه کار گروهی را کسب می کنند.
وی گفت:لازم است به منظور اثربخشی بیشتر فعالیت های محرومیت زدایی در قدم اول با شناسایی محرومیت ها، برنامه ریزی و اولویت بندی را داشته باشیم چرا که در بسیاری از روستاهای ما ممکن است یک مشکل خاص مانند اعتیاد بیشتر از فعالیت های عمرانی اهمیت داشته باشد.
وی از مدیران کل دستگاه ها خواست برای تحقق هرچه بهتر و سریع تر طرح های محرومیت زدایی با حضور مستقیم در این مناطق، زمینه اجرای هرچه بهتر این برنامه ها را فراهم کنند.
فرخزاد بر هم افزایی ظرفیت ها در این حوزه تاکید کرد و گفت:این به آن معنا است که مصوبات مختلف در کارگروه های استانی و یا تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی در این راستا با یکدیگر هماهنگ شود تا به نتایج بهتری برسیم.

** همکاری موثر استانداری با بسیج سازندگی
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین نیز در ادامه این نشست با اشاره به همکاری های موثر این حوزه با بسیج سازندگی استان در جهت محرومیت زدایی از روستاها گفت:همه ما از محدودیت های اعتباری در حال حاضر مطلع هستیم بنابراین با تجمیع اعتبارات می توانیم به تسریع در اجرا و تکمیل این برنامه ها کمک زیادی کنیم.
فاطمه نجفی افزود:در این راستا دفتر امور روستایی طرح های دهیاری ها را برای همکاری در اجرای آنها به سازمان بسیج سازندگی ارسال کرده تا با همکاری بین دهیاری ها و این سازمان اجرا شوند.
وی اضافه کرد:سه دهستان محروم استان را برای سال 97 انتخاب و پروژه های محرومیت زدایی آنها را با همکاری بسیج سازندگی در سال جاری اجرا خواهیم کرد.
** اظهارات معاون سپاه صاحب الامر(عج)
معاون سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین نیز در این نشست گفت: جهاد سازندگی یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی بود و آنچه در همان دوران موجب ماندگاری و اعتبار مسئولان در بین مردم شد همین روحیه جهادی حاکم بر تمام مسئولان بود.
سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی افزود:امروز هم اردوهای جهادی و طرح های محرومیت زدایی که با همکاری دستگاه های دولتی اجرا می شوند می تواند همان اعتماد و اعتبار اصلی مسئولان را در دهن مردم تداعی می کند.
وی گفت: کار جهادی را تنها در حوزه عمرانی محدود نیست و برای محرومیت زدایی از روستاها باید اقدامات همه جانبه اعم از فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و درمانی صورت گیرد که خوشبختانه بسیج سازندگی در این زمینه موفق عمل کرده است.
وی بر اتحاد و همدلی مسئولان در این شرایط سخت و دشوار کشور تاکید کرد و افزود:در این وضعیت که دشمنان نظام به هر طریقی به دنبال سنگ اندازی در مسیر بالنده جمهوری اسلامی هستند باید فراتر از هرگونه بحث ها و حواشی سیاسی به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنیم.
7388/6012

نظر شما