شناسهٔ خبر: 26770817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین:

عزم مسئولان استانی بیش از گذشته باشد

نمایندگی قزوین

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین خطاب به مسئولان استان گفت: مسئولان استانی علاقه‌مند به قرآن، عزم قرآنی هم دارند که این عزم باید بیش از این شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی، حفاظ و فعالان قرآنی استان در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم بابیان اینکه انسان‌ها دو دسته هستند یا حقانیت قرآن را متوجه شده‌اند یا نه، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم تأکید دارد کسانی که در فضای قرآنی قرار دارند نور در وجودشان متجلی است.

وی افزود: خداوند با نور قرآن هر کس را که بخواهد هدایت می‌کند چراکه قرآن و اهل‌بیت (ع) نورافکن‌های هدایت بشر از جانب خداوند هستند و کسانی که در این بستر قرار نگیرند در ظلمت به سر خواهند برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در این عالم از ابتدای خلقت تاکنون همواره شاهد کشاکش بین کسانی هستیم که به سمت نور و یا ظلمت می‌روند.

این مسئول با تأکید بر اینکه هر کس با قرآن مأنوس شود صاحب شرح صدر خواهد شد و از ظلمت نوردی دور می‌شود، گفت: هر کس قرآنی شود بی‌شک لذت شرح صدر را خواهد چشید چراکه قرآن عمق جان آدمی را نورانی می‌کند.

وی عنوان کرد: در حدیثی از اهل‌بیت (ع) بهار دل‌ها در قرآن ذکرشده است که این تعبیر نشان می‌دهد گاهی دل‌ها اسیر خزان و کویر شده و به‌مثابه یک‌مرده می‌شود لذا باید همواره روح و جان خود را با بهار قرآن مأنوس کرد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: هر آیه قرآن به‌مثابه یک نهال است که چند آیه در کنار هم به باغ و جنت تبدیل می‌شود و اگر سوره‌ها و آیات قرآن را در دل کشت کنیم این باغ تبدیل به جنات خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر کسی مأنوس به آیات قرآن باشد دلش جنات و رضوان الهی را خواهد داشت چراکه انسان‌های قرآنی خود مصداق بهشت متحرک هستند که در آن دنیا به بهشت ثابت تبدیل خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی خطاب به مسئولان استان عنوان کرد: مسئولان استانی علاقه‌مند به قرآن، عزم قرآنی هم دارند که این عزم باید بیش از این شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: الحمدالله شاهد ارتقاء جایگاه استان در زمینه‌های مختلف قرآنی هستیم که این موفقیت‌ها را به جامعه قرآنی و مردم استان تبریک می‌گویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان یادآور شد: مسئولین استانی در اطلاع‌رسانی نسبت به موفقیت‌های حاصله به‌ویژه برای ائمه جمعه و جماعات و کسانی که تأثیرگذار هستند همت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان قرآنی شانزدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن و تعدادی از مؤسسات برتر قرآنی استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما