شناسهٔ خبر: 26770781 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در دیدار با رایزن فرهنگی ایران عنوان شد:

پیروی از قرآن؛ شعار طریقت قادریه در نیجریه

گروه بین‌الملل - شیخ «شریف آمینو لاوال»، از راهبرن طریقت قادریه نیجریه در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در این كشور گفت: شعار این طریقت همواره پیروی از قرآن، فراگیری آموزه‌های اسلامی و صلح با تمامی فرق اسلامی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید محمود عظیمی‌نصرآباد، رایزن فرهنگی ایران در نیجریه، با شیخ سلیمان یونس و شیخ شریف آمینو لاوال، دو تن از رهبران طریقت قادریه نیجریه، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین در خصوص همکاری های مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

شیخ سلیمان یونس در ابتدای این دیدار با تشریح نحوه ورود طریقت قادریه به نیجریه و نقش اساسی «عثمان دان فودیو»، رهبر مسلمانان نیجریه در این خصوص اظهار كرد: حدود 300 سال قبل و از طریق عراق، طریقت قادریه توسط رهبر بزرگ مسلمانان نیجریه عثمان دان فودیه وارد این کشور شد، وی در نشر و گسترش تعالیم این طریقت، تلاش قابل توجهی كرد و خوشبختانه امروز حداقل 20 میلیون نفر از مسلمانان نیجریه پیرو این طریقت هستند.

وی افزود: طریقت قادریه در ابوجا با عنوان «جمعیت ریاض الجنة» فعالیت می‌کند و شعار این طریقت همواره پیروی از قرآن، فراگیری آموزه‌های اسلامی و صلح با تمامی فرق اسلامی بوده است و ما برای تحقق این اهداف مقدس تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

شیخ شریف آمینو لاوال نیز در این نشست ضمن تأکید بر فعالیت‌های مختلف طریقت قادریه در تعلیم معارف اسلامی به پیروان خود گفت: ما بر آموزش قرآن و درک مفاهیم نورانی آن به مخاطبان تأکید زیادی داریم و همواره تلاش می‌کنیم حول محور قرآن، فرق مختلف اسلامی را متحد کنیم. طریقت قادریه امروز در تلاش برای رفع اختلافات دینی برادران مسلمان در نیجریه و سایر کشورهای اسلامی پیشتاز است.

وی سپس با تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در اتحاد امت اسلامی، آمادگی رهبران دینی این طریقت از جمله شیخ عبدالجبار از رهبران بزرگ این طریقت و سایر شیوخ قادریه را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در تحقق این مهم اعلام كرد.

در ادامه سید محمود عظیمی‌نصرآباد، رایزن فرهنگی ایران در نیجریه هم در سخنانش در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های ثمربخش رهبران طریقت قادریه برای وحدت اسلامی اظهار كرد: متأسفانه دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه بین برادران مسلمان به دنبال اهداف شوم و منافع نامشروع خود هستند و با ایجاد گروه‌های تروریستی همچون داعش و بوکوحرام علاوه بر مخدوش کردن چهره اسلام حقیقی، به غارت ثروت کشورهای اسلامی می‌پردازد.

عظیمی‌نصرآباد افزود: جمهوری اسلامی ایران امروزه پرچمدار ایجاد وحدت اسلامی در جهان بوده و با اقدامات مختلف از جمله برگزاری هر ساله کنفرانس وحدت اسلامی، در ایجاد برادری و کاهش اختلاف و تنش بین مسلمانان از فرق مختلف تلاش كرده است.

وی در پایان از رهبران طریقت قادریه خواست همواره حول محور قرآن اتحاد خود را حفظ كرده و توطئه دشمنان اسلام را خنثی كنند.

در پایان این دیدار مقرر شد رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه و جمعیت ریاض الجنة ابوجا، در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های قرآنی، همایش‌های مختلف به ویژه با موضوع وحدت امت اسلامی و آموزش‌های دینی با یکدیگر همکاری كنند.

انتهای پیام

 

نظر شما