شناسهٔ خبر: 26770380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کابینه دولت در بخش اقتصادی به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند

صاحب‌خبر -

فراخوان رهبری برای اصلاح تصویر ذهنی کابینه بوددبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: فراخوان رهبری برای تشکیل جلسه با دولت جهت اصلاح تصویر ذهنی وزرا‌ نسبت به شرایط موجود بود.

مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دیدار  رهبری با  هیات دولت و بیان نکاتی برای حل مشکلات روز کشور، گفت: این فراخوان رهبری برای تشکیل جلسه با اعضای کابینه جهت اصلاح تصویر ذهنی وزرا‌ و رئیس جمهور نسبت به شرایط موجود بود.

حل مشکلات با روحیه جهادی و انقلابی ممکن است

شاکری‌ با اشاره به قابل حل بودن مشکلات، افزود: حل مشکلات نیاز به نقشه راه، تلاش مضاعف و روحیه جهادی‌ انقلابی دارد ضمنا باید از ظرفیت مناسبات‌ دو جانبه و چند جانبه با کشورهای شرقی و غربی خارج از فرآیند تحریم برای بهبود شرایط استفاده کرد.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به باور رئیس جمهور مبنی‌بر تغییر کابینه، این تغییر را امری ضروری و اثباتی دانستگفت: به دلیل اینکه سیاست‌ها و افرادی که در نظر گرفته شده بودند نتیجه‌ای جز وضعیت موجود کشور را رقم نزده و محصول تازه‌ای نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: البته تصمیمات مبهم و متعارض‌ و گنگ نتیجه‌ای ندارند، باید یک مرکزیت و یک نقطه راهبری و نظارت بر اجرای تصمیمات وجود داشته باشد چرا که اگر همه مسئولین برای ایجاد ثبات در کشور در شرایط امروز متمرکز و با ثبات نباشند، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید؛ دولت باید تمام دست اندرکاران اقتصادی از جمله وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، گمرک و شورای پول و اعتبار را منسجم کرده و بر اجرای برنامه نظارت داشته و خروجی آن را به اطلاع مردم برساند.

چشم دوختن به برجام اروپایی مصداق فرصت سوزی است

شاکری‌ در مورد لزوم تهیه نقشه راه اقتصاد با ثبات،‌ گفت: نباید جزیره‌ای عمل کرد، باید با نقشه راه مدون مسیر را طی کنیم؛ بسته برجام‌ اروپایی‌ها یک بسته بی‌خاصیتی بوده که هیچگونه تضمینی در آن نیست؛ چشم دوختن به رفع تحریم‌ها از سوی اروپا مصداق فرصت سوزی است و نظام به نتیجه بی حاصل بودن برجام‌ اروپایی رسیده است البته می‌توان با دنبال کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به طراحی یک مسیر مطمئن رسید.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به تقویت بخش خصوصی، گفت: عدم تقویت بخش خصوصی در همه دولت‌ها یک مصیبت است؛ به لحاظ نظری همه دولت‌ها از کوچک شدن دولت و خصوصی سازی حمایت می‌کنند اما در عمل نمی‌خواهند این کار را انجام دهند؛ یک عزم قوی برای اجرای اصل 44 و تقویت بخش خصوصی لازم است. اگر تصمیم گرفته شود و عمل نکنیم، نباید شاهد هیچ تغییری در شرایط باشیم.

وی در ادامه در مورد مبارزه با قاچاق و پول‌شویی، گفت: با توجه به شیوه‌های جدید قانون گریزی، لزوم به روز رسانی قانون احساس می‌شود. در کنار قانون باید عزم جدی برای مبارزه باشد نظیر همین افشاگری‌هایی که وزیر ارتباطات و یا در بخش‌های دیگر انجام دادند.

شاکری‌ با اشاره به لزوم برخورد با مفسدان اقتصادی در مورد نقش قوه قضائیه، ‌گفت: اگر با اصل شکل‌گیری تقلب، تخلف، دزدی و کلاه برداری در دستگاه‌های اجرایی با نظارت دقیق مقابله شود، اصلا پرونده‌ای به قوه قضائیه نخواهد رفت؛ وقتی نظارت در اجرا کم رنگ است، سیل پرونده‌ها به قوه قضائیه روانه می‌شود و یک بحران به وجود می‌آید البته این نافی‌ تذکرات لازم و گلایه‌ها از قوه قضائیه نیست، قوه قضائیه باید قضات فاسد را معرفی و عملکردش‌ را مشخص و احکامش‌ را اعلام کند.

انتهای پیام/

نظر شما