شناسهٔ خبر: 26769932 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

66.5 میلیارد ریال صرف طرحهای زیربنایی کشاورزی خمین شد

احمدرضا جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار در یک سال اخیر برای حفظ و پایداری منابع آبی و افزایش بهره وری مصرف آب در زمین های

صاحب‌خبر - احمدرضا جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار در یک سال اخیر برای حفظ و پایداری منابع آبی و افزایش بهره وری مصرف آب در زمین های کشاورزی این شهرستان صرف شده است.
وی ادامه داد: 26 طرح آبیاری تحت فشار با اعطای 36 میلیارد ریال کمک بلاعوض در سطح 500 هکتار، احداث 9 هزار و 500 متر کانال آبیاری در روستاهای سکانه، ازنوجان، چهارطاق، دهنو، آشناخور، فرنق و خان آباد انجام شده است.
مدیرجهادکشاورزی خمین، ایجاد یک هزار و 350 متر خط انتقال آب در روستاهای رضا آباد، اسفنجه، پایین بند، عباس آباد و جوادیه را از دیگر اقدامات اجرا شده در راستای حفظ و پایداری منابع آبی بیان کرد.
جعفری، 15 رشته قنات به طول چهار هزار متر در روستاهای مزراع ، حشمتیه، خورزن، رباط علیا، قورچی باشی، مزرعه نو، خیزاب، خلیل آباد، آشناخور ، دره شور، چوگان و پندرجان لایروبی شده است.
وی اظهارداشت: تجهیز و نوسازی زمین های کشاورزی در سطح 190 هکتار از دیگر طرح های اجرایی فنی و زیر بنایی در یک سال اخیر در این شهرستان است. یکی از چالشهای مهم بخش مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: میزان بارندگی نسبت امسال به مدت سال زراعی گذشته 50 درصد کاهش یافته است و با وجود همه مشکلات تلاش می شود با اجرای طرح های فنی و زیر بنایی ضمن افزایش بهره وری مصرف آب در مزارع به حفظ و پایداری منابع آبی کمک شود.
وسعت اراضی قابل کشت در خمین 72 هزار هکتار است که هر سال یک سوم این وسعت در چرخه تولید محصولات بهاره و پاییزه قرار می گیرد.
7277/6013/
انتهای پیام

نظر شما