شناسهٔ خبر: 26769797 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور و تحویل دفاتر درمانی تامین اجتماعی غیرحضوری شد

تهران- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: صدور و تحویل دفاتر درمانی تامین اجتماعی به ویژه در غرب تهران بزرگ به مناسبت هفته تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ناهید حیدری روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از صدور و تحویل غیرحضوری دفاتر درمانی تامین اجتماعی با حضور استاندار تهران افزود: یکی از اقدامات این سازمان ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه شدگان و مستمری بگیران است تا دیگر کمتر شاهد رفت و آمد شهروندان باشیم.
وی ادامه داد: بیمه شدگان و مستمری بگیران می توانند با دو روش استفاده از تلفن گویا به شماره 4٢٢٧6 یا سایت gtsos.ir برای دریافت غیرحضوری دفترچه درمانی خود اقدام کنند.
حیدری اضافه کرد: زمانی که کدپستی افراد وارد می شود، می توانند درخواست خود را در نزدیکترین کارگزاری رسمی ثبت کنند تا دفترچه بیمه شدگان در منزل تحویل آنها شود. البته هزینه ارسال دفترچه پنج هزار تومان است.
وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی اکنون موضوع تدوین سند استراتژیک را در برنامه کاری خود قرار داده است و به همین منظور به روزرسانی و ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک از برنامه‌های مهم در این سند است.
حیدری ادامه داد: الکترونیکی کردن پرونده های فنی و مستمری بگیران، حذف فیزیکی پرونده، دریافت غیرحضوری فهرست بیمه، پرداخت حق بیمه و مشاهده سوابق بیمه‌ای از دیگر برنامه‌های این سازمان است.
وی اضافه کرد: تخصیص کد اختصاصی به هر بیمه شده و صدور و تمدید دفترچه های بیمه از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به شمار می رود.
حیدری ادامه داد: با توجه به افزایش میزان سفرهای درون‌شهری به ویژه در کلانشهرها، طرح صدور دفترچه های بیمه تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری به اجرا گذاشته شد.
وی تصریح کرد: به همین منظور پیک هایی در کارگزاری های تامین اجتماعی به کار گرفته شده است تا در زمان درخواست بیمه شدگان دفترچه های درمانی آنها و مستمری بگیران تحویل آنها شود.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: البته نرم افزاری تهیه شده است تا ٢٢ خدمت در شعب این مرکز به صورت الکترونیکی ارائه شود.
وی درباره مشوق های بیمه ای برای کارفرمایان نیز اظهار داشت: دو طرح بخشودگی جرایم بیمه ای برای کارفرمایان خوش حساب و معافیت پرداخت سهم حق بیمه برای کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند، در دست اقدام است تا به عنوان مشوقی برای این افراد باشد.
حیدری ادامه داد: طرح بخشودگی جرایم از دهم اردیبهشت تا دهم تیرماه در کل کشور به اجرا گذاشته شد که بر اساس آن در غرب تهران 12 هزار درخواست اخذ شد و ضمن بخشودگی جرایم فرصتی برای تقسیط بدهی آنها نیز فراهم آمد.
وی خاطرنشان کرد: در طرح معافیت پرداخت حق بیمه کارفرمایانی که نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی را به کار می گیرند، کارفرما از پرداخت سهم حق بیمه اش معاف می شود.
حیدری ادامه داد: همچنین برای ارائه خدمت بهتر و با توجه به درخواست کارفرمایان اکنون 60 درصد کارگاه ها خدمات ویژه (VIP) به مردم ارائه می دهند که امیدواریم تمام شعب اینگونه خدمات را به مردم ارائه دهند.
اجتمام * ٧٢6٨*1834

نظر شما