شناسهٔ خبر: 26769630 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی آغاز شد

هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی، که ویژه تربیت مدرس استادان است، طی نشستی با مدیران و مسوولان اجرایی این دوره آغاز شد.

صاحب‌خبر -
هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی آغاز شد

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، در این نشست، شرکت کنندگان حاضر در این دوره با ساعات کلاسی، کارگاه های دوره تربیت مدرس و برنامه های فرهنگی بعد از ظهر آشنا شدند.

آشنایی با فعالیت های تیم روابط عمومی، گروه آموزش، مسئولان فوق برنامه و فناوری اطلاعات بخش دیگر این نشست بود. در این بخش همچنین شرکت کنندگان پرسش های خود را در خصوص نحوه ارتباط با رسانه ها، برنامه کلاسی و فوق برنامه مطرح ساختند. تهیه خبر و گزارش از کلاس های زبان فارسی خارج از کشور، برگزاری کلاس های آشنایی با شعر فارسی، دسترسی به منابع آموزش زبان فارسی در خارج از کشور و غیره از جمله دغدغه هایی بود که حاضران در این جلسه عنوان کردند.

همچنین در گزارش برنامه های فرهنگی به برگزاری چندین نشست بررسی وضعیت زبان فارسی در جهان ا حضور شرکت کنندگان این دوره اشاره شد. مسئول بازدیدهای فرهنگی، برنامه ریزی برای ایجاد کانون استادان زبان فارسی را یکی از نتایج مورد انتظار این نشست عنوان کرد.

برنامه آموزشی این دوره که نخستین دوره بلند مدت تربیت مدرس بنیاد سعدی محسوب می شود شامل؛ آشنایی با نظام ها و زیر نظام های زبان فارسی، فنون آموزش مولفه های واژه و دستور، آموزش تکنیک های مهارت های خواندن، صحبت کردن، نوشتن و شنیدن، آزمون سازی و اصول کلاس داری می شود. همچنین روش تدریس کتاب های بنیاد سعدی طی یک کارگاه آموزشی برنامه ریزی شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان این دوره تربیت مدرس را 67 نفر از استادان زبان فارسی خارجی و حدود 30 نفر از استادان ایرانی تشکیل می دهند.

برنامه های فرهنگی جهت آشنایی استادان خارجی با فرهنگ مردم ایران شامل؛ بازدید از دریاچه چیتگر، کاخ گلستان، برج آزادی و برج میلاد، شهر فرش، شهرک سینمایی غزالی، موزه ایران باستان، اماکن مذهبی اقلیت های دینی و سفر به دو استان سمنان و اصفهان می شود.

گفتنی است، با توجه به آنکه شرکت کنندگان غیر ایرانی این دوره از مهارت های یکسانی در زبان فارسی برخوردار نیستند، در روز افتتاحیه آزمون تعیین سطح کتبی ای برای آنان اجرا شد تا بر اساس آن کلاس های تربیت مدرس در چند سطح جداگانه تعریف شود.

هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی مختص استادان زبان فارسی در سراسر جهان برنامه ریزی شده است که طی آن شرکت کنندگان طی 4 هفته و در قالب 90 ساعت کلاسی، مهارت های تدریس استاندارد آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم را فرا می گیرند.

نظر شما