شناسهٔ خبر: 26768733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

آب کشاورزی شهرستان طارم در مواقع ضروری از سد آیدوغموش تامین می‌شود/ موافقت وزارت نیرو با فایناس 1400 میلیاردی سد مشمپا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس‏ گفت: آب کشاورزی شهرستان طارم در مواقع ضروری از سد آیدوغموش تامین می‌شود‏.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزارت نیرو در خصوص مشکلات آب شهرستانهای زنجان و طارم اظهار کرد: در خصوص تامین آب کشاورزی زنجان و همچنین سد مشمپا بحث‌هایی را با مسئولان وزارت نیرو داشتیم.

وی افزود: امیدواریم که در بحث سد مشمپا 1400 میلیارد فاینانسی که وزارت نیرو موافقت کرده و به سازمان مدیریت برنامه ریزی منعکس شده با پیگیری مسئولان به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تمام  تلاشم این خواهد بود تا پروژه سد مشمپا به سرانجام برسد، عنوان کرد: از مسئولان ارشد استانی نیز می‌خواهیم که در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به موضوع تامین آب کشاورزی شهرستان طارم در مواقع ضرور به خصوص در مرداد ماه و اوایل شهریور خاطرنشان کرد: با تلاشهای انجام گرفته علاوه بر اینکه امسال این آب رهاسازی می‌شود، تلاشمان این خواهد بود که این حق‌آبه را برای شهرستان دائمی کنیم.

وقف‌چی با بیان اینکه جلسات اولیه تشکیل شده و صورتجلسات تنظیم شده است، گفت: امیدواریم با نهایی کردن این موضوع خبر خوشی برای مردم حوزه انتخابیه زنجان و طارم باشد.

وی با اشاره به اینکه این آب به طور موقت از سد آیدوغموش تامین خواهد شد، افزود: در صورت تکمیل سد شهریار یا همان استور این آب به صورت دائم برای شهرستان طارم تامین خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد استور را بیشتر برای رسوب گیری سد منجیل کار کردند، اظهار کرد: تمام تلاش ما این خواهد بود که با همراهی نمایندگان آذربایجان شرقی این سد آبگیری شود و برای آبگیری آن تنها مشکل باقی مانده تملک زمین‌های بالادست سد است.

وی با اشاره به اینکه تا زمان آبگیری سد شهریاز یا همان استور آب کشاورزی شهرستان طارم در مواقع ضرور از سد آیدوغموش تامین خواهد شد، گفت: در خصوص 1400 میلیاردی که برای سد مشمپا و انتقال آب به شهر زنجان و 220 روستای قرار گرفته در مسیر در نظر گرفته شده پیگیری‌هایی را از طرق مختلف انجام می‌دهیم که علی مطهری نایب رئیس مجلس نیز اخیرا بازدیدی از این سد داشتند و بعد از تعطیلات جلسه ای با علی لاریجانی رئیس مجلس در این خصوص خواهیم داشت.

وقف‌چی با بیان اینکه سد مشمپا بزرگترین پروژه شمالغرب و دغدغه مردم زنجان است، گفت: این وضعیت سد مشمپا خوشایند مردم زنجان نیست و باید هرچه سریع تر به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد بنده این است که این سد با اولویت سرمایه‌گذاری داخلی تمکیل شود، افزود: در صورت نبود سرمایه‌گذار داخلی این سد با سرمایه‌گذاری خارجی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما