شناسهٔ خبر: 26768521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ربیعی مطرح کرد

کمک وزارت رفاه به اشتغال معلولان دربخش خصوصی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معلولانی که در بخش خصوصی مشغول به کار شوند، وزارت رفاه حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان با اشاره به اینکه در این قانون ۳۵ برنامه برای پیگیری وجود دارد، گفت: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای اولیه آن به تصویب رسیده، اما از جایی که این قانون دیر به تصویب رسید نتوانستیم بودجه کاملی را برای اجرای آن در سال ۹۷ اختصاص دهیم.

وی گفت: بخش زیادی از این قانون نیاز به بودجه ندارد، گفت: بخش بزرگی از این قانون نیازمند همکاری دستگاه ها، ساز و کار نهاد‌ها و حضور معلولان در تصمیم گیری هاست و همچنین سازمان بهزیستی نیز به شورای برنامه ریزی آن اضافه شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه قصد داشتیم در قانون حمایت از معلولان میزان سه درصد استخدام را به ۷ درصد افزایش دهیم، گفت: متاسفانه در نهایت همان سه درصد به تصویب رسید با این وجود بر اساس گفته رئیس جمهور دستگاه‌ها تا ۵ درصد نیز آمادگی استخدام را دارند.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه در قانون قبلی کفایت لازم در حمایت از معلولان وجود نداشت، گفت:، اما با مشارکت گروه‌های اجتماعی قانون با قبول بار مالی به مجلس رفت.

وی در مورد پرداخت حق بیمه معلولان گفت: معلولانی که در بخش خصوصی مشغول به کار شوند حق بیمه شان از سوی وزارت رفاه پرداخت می‌شود.

ربیعی گفت: باید شرایطی را در جامعه فراهم کنیم تا معلولان امکان حضور راحت تری داشته باشند و فرصت‌های برابری برایشان ایجاد شود.

نظر شما