شناسهٔ خبر: 26768404 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر:

هدفمان حضور در جمع ۸ تیم برتر جهان است

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: هدفمان صعود از مرحله گروهی رقابت‌های جهانی آلمان و قرار گرفتن در جمع ۸ تیم برتر است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا دستیار سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: اواخر مردادماه باید در رقابت های جهانی آلمان شرکت کنیم و هدفمان صعود از مرحله گروهی این مسابقات و قرار گرفتن در جمع ۸ تیم برتر جهان است.

او ادامه داد: در مرحله گروهی رقابت های جهانی با تیم های آلمان، کانادا و مراکش هم گروه هستیم. کار ما در این مرحله بسیار سخت است چرا که کانادا قهرمان پارالمپیک و تیم آلمان قهرمان اروپا است و از شرایط میزبانی بهره می برد. اما برابر تیم مراکش کار چندان مشکلی نداریم و به طور حتم می توانیم از سد این تیم عبور کنیم. تمام برنامه ریزی ما شکست تیم آلمان و کانادا است.

دستیار افزود: در دوره های گذشته به ۸ تیم برتر رقابت های جهانی سهمیه پارالمپیک تعلق می گرفت و تمام تلاش ما این است که در این دوره در جمع ۸ تیم برتر باشیم که اگر مانند دوره های قبل فدراسیون جهانی تصمیم به تقسیم سهمیه پارالمپیک گرفت بتوانیم شانس حضور در توکیو را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تصریح کرد: هنوز فدراسیون جهانی در خصوص تقسیم سهمیه های پارالمپیک در این رقابت ها صحبت نکرده است و اگر در مسابقات جهانی آلمان سهمیه توکیو تقسیم نشود باید در رقابت های آسیایی ۲۰۱۹ برای کسب آن تلاش کنیم.

او عنوان کرد: تاکنون ۶ مرحله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم و مرحله هفتم را برای استفاده از سالن پارکت در هیئت ورزشی شهر آمل برگزار کردیم و ۱۶ ملی پوش در حال حاضر زیر نظر کادر فنی مشغول به تمرین هستند.

دستیار ادامه داد: برای آمادگی هر چه بیشتر تیم ملی ابتدای مردادماه در تورنمنت ترکیه شرکت می کنیم تا با حضور در این مسابقه هماهنگی بازیکنان افزایش یابد و با شناخت نقاط ضعف و قوت ملی پوشان آماده حضور در رقابت های جهانی شویم.

سرمربی تیم ملی افزود: پس از رقابت های جهانی آلمان، تیم ملی برای بازی های پارآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی آماده می شود و دو مرحله اردوی آمادگی پیش از اعزام به جاکارتا خواهیم داشت.

دستیار بیان کرد: ترکیب ۱۲ نفره تیم ملی برای حضور در آلمان مشخص شده است، اما از ۱۶ بازیکن در اردو استفاده می کنیم که اگر هر یک از ملی پوشان دچار آسیب دیدگی شدند نفراتی برای جایگزین کردند وجود داشته باشد.

سرمربی تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که در رقابت های جهانی آلمان و بازی های پارآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم و با صعود از مرحله گروهی مسابقات جهانی شانس کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آوریم.

بیشتر بخوانید: دستیار: کار سختی در رقابت های جهانی آلمان داریم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما