شناسهٔ خبر: 26766708 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هدفم بازی در اسپانیا و هلند است

پورعلی گنجی: 5 درصد احتمال دارد به ترابوزان بروم

بعد از انجام سه بازی موفق در جام جهانی، حالا همه منتظر تصمیم مرتضی پورعلی گنجی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، او از السد جدا شده، بازی در آسیا را رها کرده و قرار است لژیونر جدید فوتبال ایران در اروپا باشد. ترابوزان اسپور اصرار دارد پورعلی گنجی را جذب کند. رقم پیشنهادی این باشگاه بالاتر از رقمی است که در ابتدای مذاکره اعلام شد اما انگار مرتضی بازی در اروپای غربی و مرکزی را انتخاب کرده و لیگ دیگری را مد نظر دارد. با پورعلی گنجی درباره آینده‌اش صحبت کردیم، آینده‌ای که به قول خودش با یک تماس رقم خواهد خورد.

 

بعد از حضوری موفق در جام جهانی، جدایی‌ات از السد را اعلام کردی. چه شد که از بازی در لیگ ستارگان قطر دل کندی؟


 پیشرفت، تنها دلیل جدایی‌ام از السد بود. بازی کنار بازیکنان بزرگی چون ژاوی و کار با مربی خوشفکری مثل فریرا برای من یک افتخار بود اما تصمیم گرفتم به اروپا بروم و پیراهن تیم جدیدی را بپوشم.


در السد روزهای موفقی را سپری کردی. مدیران این باشگاه تلاش نکردند تو را برای تمدید قرارداد راضی کنند؟


 بحث رضایت مالی نبود، خودم تصمیم گرفتم از فوتبال قطر جدا شوم. دو و نیم فصل برای السد بازی کردم و به قول شما روزهای خوبی هم برای من رقم خورد. حالا هدفم پیشرفت است، چون تجربه‌ام بیشتر شده و می‌توانم در لیگ بهتری بازی کنم. البته السد بعد از پایان لیگ، حدود یک ماه با من مذاکره کرد و حتی پیشنهاد مناسبی هم ارائه داد اما دوست داشتم بازی در اروپا را تجربه کنم.


مبلغ پیشنهادی السد بیشتر از فصل قبل بود؟


 خیلی بیشتر. به من 30 تا 40 درصد بیشتر از مبلغ فصل قبل پیشنهاد دادند اما در نهایت تصمیم گرفتم با این رقم هم در قطر نمانم. البته آنها سعی کردند مبلغ را بالاتر هم ببرند اما چون در جام جهانی بازی کرده بودم علاقه‌ای به ادامه حضور در لیگ ستارگان نداشتم.


انگار جز السد از چند تیم قطری دیگر هم پیشنهاد داشتی.


 دو، سه تیم دیگر در قطر به من پیشنهاد بازی دادند اما اگر آنجا می‌ماندم قطعا السد را انتخاب می‌کردم. السد هم وقتی پاسخ منفی مرا شنید سراغ مدافع تیم ملی کره جنوبی رفت و او را جذب کرد. تصمیمم این است که فعلا به اروپا بروم و بعد از چند فصل بازی در قاره سبز دوباره به قطر برگردم.


می‌خواستم همین سوال را بپرسم. بحث حضور تو در لیگ‌های اروپایی به کجا رسید؟ هیچ کدام از مذاکره‌ها نهایی نشده؟


 فعلا که نه. هدف من بازی در اروپای مرکزی و غربی است. لیگ‌هایی مثل هلند و اسپانیا و به همین دلیل فعلا در حال بررسی پیشنهادها هستم تا بهترین تصمیم را بگیرم.


مذاکره با ترابوزان اسپور به کجا رسید؟ توافقی بین تو و مدیران این باشگاه انجام نشد؟


 ترابوزان اسپور برای جذب من انعطاف بسیاری نشان داد. آنها پیشنهاد خوبی ارائه دادند و حتی در مذاکره باز هم مبلغ را افزایش دادند. من به آنها و مدیر برنامه‌هایم گفتم اگر بخواهم به ترکیه بیایم باید شرایط مناسب باشد.


واقعیت دارد که مدیر باشگاه ترابوزان برای جذب تو، مستقیم با خودت صحبت کرده تا به حضور در سوپرلیگ ترکیه راضی شوی؟


 با خودم نه اما با مدیر برنامه‌ام صحبت کرده است. ترابوزان اسپور تیم خوب و باشخصیتی است که فصل قبل عنوان پنجم را در لیگ ترکیه به دست آورد. من به آنها رقمی گفتم که فکر نمی‌کنم بتوانند آن را پرداخت کنند.


یعنی حضورت در این باشگاه ترک منتفی شده؟


 کامل نه اما فکر می‌کنم 5 درصد احتمال دارد به این تیم بروم و قرارداد امضا کنم.


در مورد پیشنهادهایت با ژاوی هم صحبت کرده‌ای؟ او تو را به باشگاهی معرفی نکرد؟


 با او مشورت می‌کنم و او را در جریان پیشنهادهایم قرار می‌دهم اما ژاوی مرا به باشگاهی معرفی نکرد. فقط آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری که در تیم جدیدم بدرخشم.


تمرین‌های اختصاصی‌ات را انجام می‌دهی؟


 ما فوتبالیست‌ها نمی‌توانیم حتی یک روز هم تمرین نکنیم. به همین دلیل از مدت‌ها قبل تمرین را آغاز کرده‌ام تا اگر با تیمی جدید قرارداد بستم آماده باشم.


چه زمانی تیم جدیدت را انتخاب می‌کنی؟


 مدیر برنامه‌ام در حال مذاکره است. امیدوارم که هر چه زودتر با باشگاه جدید به توافق برسم. خودم را کم کم برای برقراری یک تماس مهم و شنیدن خبری خوش از کشوری دیگر آماده می‌کنم.

نظر شما