شناسهٔ خبر: 26766456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

برق عربستان جایگزین برق ایران در عراق می‌شود

حیدرالعبادی عبادی دستور جایگزینی واردات برق ایران با عربستان را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های عراقی همزمان با صدور بیانیه شکست مذاکرات برای ادامه تامین برق از ایران، از ماموریت جدید وزیر برق این کشور برای مذاکره جهت تامین انرژی مورد نیاز از عربستان خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رسانه‌های عراقی همزمان با صدور بیانیه شکست مذاکرات برای ادامه تامین برق از ایران، از ماموریت جدید وزیر برق این کشور برای مذاکره جهت تامین انرژی مورد نیاز از عربستان خبر دادند.

پایگاه اطلاع.رسانی ان آر تی عراق در خبری به نقل از بیانیه مطبوعاتی وزارت برق عراق خبر داد: هیئت عراقی که به تهران سفر کرده بود نتوانست طرف ایرانی را برای ادامه فروش برق به عراق متقاعد کرده و در این کار ناکام ماند.

بر اساس بیانیه وزارت برق عراق در پی شکست مذاکرات صورت گرفته این وزارتخانه طرحی را برای جایگزینی تامین واردات برق مورد نیاز خود از ایران در دستور کار خود قرار داده است.

در این حال پایگاه اطلاع‌رسانی المسله هم در خبری اعلام کرد: حیدر العبادی به وزیر برق ماموریت داد برای امضای یادداشت تفاهم در زمینه انرژی به سرعت عازم عربستان شود.

این پایگاه خبری عراقی به نقل از بیانیه دفتر عبادی خبر داد: وی به وزیر برق ماموریت داد به همراه مسئولین ارشد این وزارتخانه طی یک هفته عازم عربستان شده و یادداشت تفاهمی در زمینه انرژی با مسئولین این کشور امضا کند.

 

منبع: اعتماد

نظر شما