شناسهٔ خبر: 26766360 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

واکنش رسانه‌های روسی به دیدار پوتین و ترامپ

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های روس پس از این نشست همچنین از روزنامه‌نگاران آمریکایی برای تمرکز بر ادعای مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا انتقاد کردند. یگور کولیوانف، خرنگار روس به شبکه تلویزیونی NTV که تحت کنترل کرملین است گفت: به نظر من این تنها سوالی است که رسانه‌های آمریکایی به آن علاقه دارند.

اولگا اسکابیوا، روزنامه‌نگار روس نیز به شبکه دولتی Rossiya ۱ گفت: پوتین به همه جهان اطمینان داده است که در این انتخابات مداخله نکرده است.اگر نتایج محسوس این دیدار اندک بود اما مراسم آن و جو حاکم میان این دو رییس جمهور توجهات زیادی را برانگیخت و اقدامی رو به جلو برای بهبود روابط واشنگتن و مسکو قلمداد شد.

کنستانتین کوزاچف، رییس کمیته امور خارجی مجلس علیا پارلمان روسیه به شبکه  Rossiya۱ گفت: در این نشست دو رهبر را دیدم که می‌توانند با یکدیگر توافق کنند.

والنتینا ماتوینکو، رییس مجلس علیا روسیه نیز به خبرنگاران گفت: این دیدار نه تنها در تنظیم و بازگرداندن گفت‌وگوهای سیاسی عادی میان دو کشور نقشی بزرگ دارد، بلکه برای صلح و ثبات جهانی نیز مفهومی قابل توجه دارد.

خبرگزاری نووستی نیز به نقل از یک تحلیلگر سیاسی نوشت، پوتین در این نشست رهبر قدرتمندتری به نظر می‌رسید.
بوریس مژویف، سردبیر وبسایت پولیتانالیتیکا اظهار کرد: این دیدار انتقادات زیادی را از سوی اپوزیسیون دموکرات و حتی گروهی از جمهوری‌خواهان  برمی‌انگیزد. ممکن است بگویند که ترامپ در مقابل پوتین به حد کافی سختگیر نبوده و نتوانسته کاری کند که پوتین به مداخله در انتخابات معترف شود یا دفاع محکمی از دیدگاه آمریکا درباره سوریه و اوکراین نداشته است.

رسانه‌های هوادار کرملین به طور عمده از ترامپ تصویری تک‌رو در عرصه سیاسی ارائه دادند که رقبایش رفتاری غیرمنصفانه با او دارند.

روزنامه "کومسومولسکایا پراودا" تحقیقات آمریکا در خصوص " همکاری خیالی ترامپ با کرملین" مور انتقاد قرار داد و رییس جمهور آمریکا را برای دیدار با پوتین به رغم مخالفت‌های موجود و هجمه رسانه‌های تحسین کرد.

برنامه محبوب "وچر" روسیه نیز پوتین را به طور واضحی شخصیت قدرتمندتر در این نشست دانست که پس از برگزاری موفقیت‌آمیز بازی‌های جام جهانی فوتبال در این دیدار حاضر می‌شود.

آنان ترامپ را درگیر چالش‌های سیاسی داخلی دانستند که از جمله آن‌ها پرونده مداخله روسیه در انتخابات و رابرت مولر، بازرس ویژه این پرونده است.

ولادیمیر ژارینوفسکی، قانونگذار ناسیونالیست افراطی روس اتهامات مطرح شده علیه ۱۲ مامور اطلاعاتی روس از سوی آمریکا را غیرقابل باور دانست.

مفسران روس و سردبیرانی که رفتار اتحادیه اروپا را خصومت‌آمیز، مشکل‌آفرین یا نامربوط می‌دانند نیز از انتقادات ترامپ از متحدان اروپایی‌اش استقبال کردند.

ترامپ پیش از رسیدن به هلسینکی با انتقاد از رسانه‌های آمریکایی، به رغم  قوانین حفاظت از آزادی مطبوعات آن‌ها را "دشمن مردم" خواند.

به رغم علاقه روس‌ها به دیدار ترامپ و پوتین، بسیاری از رسانه‌های این کشور در روز برگزاری این نشست خبرهای اصلی خود را به پایان بازی‌های جام جهانی و موفقیت روسیه دربرگزاری این رویداد ورزشی اختصاص داده بودند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما