شناسهٔ خبر: 26766044 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

بودجه ۲۰۰ میلیاردی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان اختصاص یافت

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان هستند، گفت: در بودجه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های اجرایی این قانون اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: این قانون در شهریورماه سال گذشته از سوی دولت، کارشناسان پیشنهاد شد و مجلس در دو کمیسیون بهداشت و اجتماعی بررسی آن را در دستورکار قرار داد و درنهایت در بهمن‌ماه سال 96 به تصویب رسید.

وی‌ ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه امسال این قانون ابلاغ شد و رئیس‌جمهور دستگاه‌ها را موظف به اجرای آن کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این قانون شرایطی را فراهم می‌کند تا معلولان از انزوا دربیایند، گفت: تسهیلات اشتغال، سلامت و تأمین برخی مطالبات معلولان در حوزه مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری ازجمله موارد موجود در این قانون است.

محسنی بندپی گفت: همه دستگاه‌ها مکلف هستند این قانون را اجرا کنند و درصورت عدم تمکین از آن، بهزیستی می‌تواند از طریق منابع قضایی موضوع را پیگیری کند.

وی در مورد اختصاص بودجه برای این قانون گفت: همه بخش‌های آن نیازمند بودجه نیستند. به عنوان مثال قانون استخدام 3 درصدی معلولان در دستگاه‌های دولتی به بودجه نیاز ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 200 میلیارد تومان بودجه برای فراهم کردن زیرساخت‌های اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان در بودجه امسال اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما