شناسهٔ خبر: 26765924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از ۲۸ تیرماه آغاز می شود؛

نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» به میزبانی استان تهران

تهران- نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» از ۲۸ تیر ماه و به مدت ۳ روز به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» از ۲۸ تیر ماه ۹۷ به میزبانی استان تهران آغاز می‌شود و در روز نخست ۲۴ اجرای عمومی در ۴ شهرستان این استان به روی صحنه می‌رود.

نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» از ۲۸ تیر ماه ۹۷ و به مدت ۳ روز به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود و در روز نخست این جشنواره ۴ فرهنگسرای ارسباران تهران، فرهنگسرای ولاء شهرری، سالن شهید طهانی ملارد و کانون شهدای دانش‌آموزی پاکدشت از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ اجرای برنامه خواهند داشت.

در اولین روز در فرهنگسرای ارسباران تهران گروه‌های «سرو خراسان» به سرپرستی عزیز تنها از خراسان رضوی، بهار به سرپرستی دردی محمد طرّیک از گلستان، ندای تفتان به سرپرستی محمد ریگی‌پناه از سیستان و بلوچستان و قاصدک به سرپرستی سعیدعلی اسماعیلی از تهران به روی صحنه می‌روند؛ همچنین در بخش تکخوانی صمد حبیبی از گیلان و در بخش بین‌الملل اشرف غریب اوغلو تعمیراٌف از کشور گرجستان به اجرای برنامه می‌پردازند.

همچنین فرهنگسرای ولاء شهرری هم میزبان گروه‌های «مولانا» به سرپرستی یونس یوسفعلی‌زاده از خراسان رضوی، گروه «نوای رحمت» به سرپرستی مسعود مرادی از کردستان، «عاشیقلار» به سرپرستی عنایت حمیدی از آذربایجان غربی و «نوای سیمره» به سرپرستی مهران غضنفری از تهران خواهد بود؛ همچنین در این فرهنگسرا بهمن اسکینی از لرستان در بخش تکخوانی و گروه «سردار ممداُف» از کشور افغانستان در بخش بین‌الملل اجرای برنامه خواهند داشت.

گفتنی است که در اولین روز اجراها، سالن شهید طهانی ملارد نیز میزبان گروه‌های «ساریکا» به سرپرستی سعید احمد کوهی از خراسان رضوی، «نجوای کتول» به سرپرستی محمدرضا برزگر از گلستان، «میسان» به سرپرستی باسم حمادی از خوزستان، «فطرت» به سرپرستی حق‌رضا فطری از همدان و چکاوک به سرپرستی علی صدیقی‌راد از خوزستان خواهد بود و در بخش بین‌الملل نیز محمت جمال کایهان از کشور ترکیه به اجرای تکنوازی و تکخوانی می‌پردازد.

بر اساس این گزارش کانون شهدای دانش‌آموزی پاکدشت هم میزبان گروه‌های «ژنده پیل» به سرپرستی احمد شامی از خراسان رضوی، «گالنگ» به سرپرستی قنبر راستگو از هرمزگان، «نغمه‌های شاه جهان» به سرپرستی مظاهر حدادیان از خراسان شمالی و کرامت به سرپرستی علی مرادزاده از اصفهان خواهد بود، در این کانون تکخوانی محمدرضا اسحاقی از مازندران تکخوانی خواهد داشت و در بخش بین‌الملل نیز گروه «دل آهنگ» به سرپرستی علی‌اکبر دل‌آهنگ از کشور افغانستان به اجرای می‌پردازد.

آیین پایانی نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز شنبه ۳۰ تیر ماه ۹۷ با حضور مسئولان و برگزارکنندگان این جشنواره در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

نظر شما