شناسهٔ خبر: 26765865 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی انجام می‌شود؛

رقابت 45 تیم و راه‌اندازی کسب و کار در حوزه داده‌های زیستی

صاحب‌خبر -



با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام در مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS)، این مسابقه با رقابت بین 45 شرکت‏کننده از 24 تیرماه آغاز شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی مسابقه "تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی" را با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می‌کند. این مسابقه که بر مبنای  اهمیت توانایی جمع آوری، تحلیل و استفاده از کلان داده‏ها در دنیای امروز برگزار می شود، به دنبال راهکاری برای شناسایی و تقویت شرکت‌ها، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های فعال در حوزه تحلیل داده‏های زیستی است تا بدین ترتیب آن ها را به راه اندازی کسب و کار در این حوزه ترغیب کند.
در مدت 52 روز مهلت ثبت نام، 45 تیم و شرکت در این مسابقه شرکت کرده‏اند که نیمی از این شرکت کنندگان را دانشجویانی از مقاطع تحصیلی مختلف بویژه دکترا و کارشناسی ارشد تشکیل می‌دهند.
حدود یک‌سوم شرکت‌کنندگان در مسابقه را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته های زیست‌شناسی و زیست فناوری تشکیل می‌دهند و پس از آن رشته‌های ژنتیک و علوم و مهندسی کامپیوتر قرار دارند. همچنین از نظر محل تحصیل نیز به ترتیب بیشترین شرکت‌کننده‌ها از دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، شیراز و علم و صنعت هستند. گفتنی است هم‌اکنون با پایان یافتن مهلت ثبت نام، مرحله اول مسابقه با هدف تحلیل و کنترل کیفی مجموعه داده‌های خام بر روی سرورهای مجازی هر تیم  از روز یک‏شنبه 24 تیرماه سال جاری شروع شده است و در نهایت کلیه تیم‌هایی که بتوانند حداقل امتیاز مورد نظر هیئت داوران در این مرحله را کسب کنند، به مرحله بعد راه خواهند یافت. این مسابقه تا مهرماه ادامه دارد و در پایان سه تیم برتر علاوه بر دریافت جایزه نقدی، برای توسعه خدمات تحلیل داده و راه اندازی کسب و کار در این زمینه، از حمایت های دیگری نیز برخوردار خواهند شد.
انتهای پیام/25

نظر شما