شناسهٔ خبر: 26765847 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز در گفت‌و‌گو با آناج؛

اکثر آسانسورها مجهز به UPS هستند/ قطعی برق در افزایش آمار حوادث تاثیر نگذاشته است/ نظارت و کنترل آسانسورها برعهده‌ی ما نیست

طالب‌نژاد گفت: استفاده‌ی بیش از حد مردم از لوازم سرمایشی باعث سوختن کابل‌ها و فیوزهای برق می‌شود که اداره‌ی برق تقصیری ندارد.

صاحب‌خبر -

داوود طالب‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در پاسخ به این سوال که با وجود قطعی‌های برق که هر روزه شاهد آن هستیم، آمار حوادث اتفاق افتاده‌ی ناشی از قطعی برق در طی این مدت زمان چند مورد بوده است، اظهار داشت: ما از یک سال پیش با اداره استاندارد در رابطه با پیشگیری از اتفاق افتادن اینگونه حوادث هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودیم، زیرا نظارت بر برخی از موارد از جمله کنترل و رسیدگی بر آسانسور‌ها برعهده‌ی اداره‌ی استاندارد می‌باشد و این امور جزو وظایف سازمان آتش‌نشانی نمی‌باشد.

وی ادامه داد: به دلیل هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره‌ی استاندارد بر روی اکثر آسانسورها UPS نصب شده است، به همین خاطر قطعی برق در افزایش آمار حوادث اتفاق افتاده در آسانسورها تاثیر چندانی نداشته است و به جز یک یا دو مورد جدید تمام آمار و ارقام حوادث‌های ثبت‌شده همچون ماه‌های گذشته می‌باشد و تا به امروز شاهد هیچ‌گونه اتفاق خاصی که ناشی از قطعی برق باشد نبوده‌ایم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز با اشاره به این‌که میزان استفاده‌ی مردم از لوازم سرمایشی بسیار زیاد شده است، اذعان داشت: اما بحث مهم و پراهمیتی که وجود دارد این است که با توجه به گرمای هوا میزان استفاده‌ی اکثریت مردم از لوازم سرمایشی از جمله کولر بسیار زیاد شده است و این عامل خود به تنهایی باعث بروز برخی از حوادث و مشکلات می‌شود.

طالب‌نژاد در پایان عنوان کرد: میزان استفاده از لوازم سرمایشی تا حدی افزایش یافته که باعث سوختن بعضی از کابل‌ها و فیوز‌ها می‌شود زیرا بسیاری از کابل‌ها توان مقاومت در برابر این مقدار مصرف را ندارند، که البته مقصر این قضایا اداره‌ی برق نمی‌باشد و استفاده‌ی زیاد مردم از کولر و ... در بروز چنین حوادثی نقش بسیاری دارد چرا چون که اگر مثلا در روزهایی که دمای هوا متعادل بوده و مردم روزانه دو ساعت از کولر استفاده می‌کردند امروزه با افزایش دما روزانه شش ساعت از کولر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما