شناسهٔ خبر: 26765790 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وخامت حال رئیس سابق ستاد مشترک ارتش مصر در زندان

«سامی عنان» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش مصر که از شش ماه پیش در زندان به سر می‌برد، به دلیل وخامت حالش به بیمارستان نظامی منتقل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع مصری گزارش دادند که ژنرال «سامی عنان» به دلیل وخامت حالش به بیمارستان نظامی «المعادی» منتقل شده است.

سامی عنان 70 ساله، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش مصر است که از دوره انتخابات اخیر در مصر، مغضوب سران قاهره شده است.

برخی منابع نزدیک به خانواده عنان گزارش دادند که وی روز شنبه پس از احساس درد در ناحیه سینه و پشت و از دست توان حرکتی خود به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان المعادی انتقال داده شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این منابع گزارش کرد که وضعیت جسمانی عنان واقعا وخیم است. طبق این گزارش، هنوز سرهنگ «تامر الرفاعی» سخنگوی ارتش مصر واکنشی به این خبر نشان نداده است.

منابع مذکور گفتند که عنان دو ماه پیش نیز در زندان سکته کرده و به بیمارستان منتقل شده بود.

عنان ژانویه گذشته پس از آنکه اعلام کرد قصد نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۸ مصر را دارد به بهانه تخلف از قوانین نظامی بازداشت شد.

انتخابات سال ۲۰۱۸ بهار سال جاری برگزار شد و «عبدالفتاح السیسی» در این انتخابات با کسب بیش از ۹۰ درصد آراء پیروز اعلام شد.

معارضان مصری معتقدند که بازداشت سامی عنان به دلیل تخلف قوانین نظامی در واقع بهانه‌ای برای حذف رقیب سرسخت السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما