شناسهٔ خبر: 26765282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام قاضی دزفولی:

ابعاد معرفتی و کاربردی نماز مورد توجه قرار گیرد/ حق نماز به درستی ادا نشده است

امام جمعه دزفول، نماز را اصلی ‌ترین حلقه وصل بندگی انسان با خدا دانست و اظهار داشت: ابعاد معرفتی و کاربردی نماز مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، در همایش نماز ویزه مدیران و اعضای کانون های مساجد دزفول در فرهنگسرای این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت (ع) و آغاز دهه کرامت، گفت: در همایشهای نماز باید به ابعاد معرفتی و کاربردی نماز توجه شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در دیدگاه معرفتی نماز باید با جایگاه، اهمیت و عظمت نماز آشنا شد و معرفت بیابیم که موج افزایش ایمان است.

 

وی افزود: اگر این دو بعد از نماز در جامعه نهادینه و با روش‌ ها و قالب ‌های جذاب به ویژه به جوانان ارائه شود، نماز در جامعه کارآمدی داشته و در این صورت در تمام ابعاد فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی جامعه مؤثر خواهد بود.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی، تصریح کرد: علیرغم همه تلاش‌ ها و برگزاری همایش‌ ها که قابل تقدیر است اما حق نماز به درستی ادا نشده که اگر نماز در جامعه نهادینه می ‌شد بسیاری از مشکلات جامعه در عرصه های مختلف وجود نداشت.

 

وی اذعان داشت: یکی از مواردی که در احادیث و روایات بر آن تأکید شده و بخش عمده ای از روایات جدی و هشدار دهنده را به خود اختصاص داده موضوع استخفاف نماز است که نشان از عنایت ویژه ائمه به این موضوع دارد.

 

امام جمعه دزفول، نماز را اصلی ‌ترین حلقه وصل بندگی انسان با خدا دانست و عنوان کرد: روایات متعددی وجود دارد که انسان را از سبک شمردن نماز برحذر داشته و فرموده ‌اند که شفاعت اهل بیت (ع) به افرادی که نماز را سبک بشمارند، نمی ‌رسد.

 

نادر سعادتی فرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، هم در این مراسم ضمن خیر مقدم به حضار، هدف از برگزاری این همایش را تعمیق و توسعه مطالعات نظری در باب نماز، بررسی سابقه تاریخی اجرای فریضه نماز در ادیان الهی غیر از اسلام و ترویج فرهنگ نماز در محیط ‌های آموزشی و عمومی عنوان کرد.

 

همچنین حجت ‌الاسلام جهان ‌بخشی، از مدرسان ستاد مرکزی تخصصی نماز استان قم، با اشاره به بیان اصول تربیتی، اظهار کرد: باید از هنر در همه زمینه ها در جهت تقویت نماز استفاده کرد و کانون های مساجد می توانند در این راستا فعالیت داشته باشند.

 

نظر شما