شناسهٔ خبر: 26765222 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

آمازون و اچ‌تی‌سی همکاری می‌کنند

صاحب‌خبر -

طبق اخبار منتشر شده آمازون با همکاری اچ‌تی‌سی قصد دارد از هفته‌های آینده فروش اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی «وایو پورت» را در فروشگاه‌های آنلاین خود آغاز کند. این یعنی کاربران هدست‌های واقعیت مجازی قادر خواهند بود اپلیکیشن‌های وایو پورت را مستقیما از فروشگاه آمازون خریداری کنند. این اپلیکیشن‌ها در گذشته تنها از فروشگاه‌های واقعیت مجازی «وایو پورت» و «استیم» قابل خریداری بودند.

این تصمیم اچ‌تی‌سی برای همکاری با آمازون کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد چراکه این غول فروش آنلاین بهترین راه برای معرفی و عرضه محصولات جدید به خریداران محسوب می‌شود. طبق آمار بدست آمده توسط بیزینس اینسایدر، یک سوم خریدارن آمریکایی خرید آنلاین خود را ابتدا از آمازون آغاز می‌کنند و در صورتی که محصول مورد نظرشان را پیدا نکنند آن موقع سراغ دیگر فروشگاه‌ها می‌روند. جالب‌تر اینکه 100 درصد افرادی که تابحال خرید انلاین انجام داده‌اند در 12 ماه گذشته حداقل یکبار از فروشگاه‌های آنلاین آمازون خرید کرده‌اند.

حال از آنجایی که اکثر خریداران اینترنتی به فورشگاه‌های انلاین آمازون سر می‌زنند، بنابراین همکاری اچ‌تی‌سی و آمازون به منظور معرفی و عرضه محصولات وایو پورت در فروشگاه آمازون مطمئنا به نفع اچ‌تی‌سی خواهد بود. ضمنا فروش محصولات واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو پورت درون وبسایت آمازون سودآوری قابل توجهی برای خریداران و البته برنامه‌نویسان به‌همراه خواهد شد.

همکاری آمازون و اچ‌تی‌سی در این بخش نشان‌دهنده تمایل روزافزون آمازون به تکنولوژی واقعیت مجازی است. هفته گذشته آمازون اعلام کرد به‌منظور افزایش هیجان «پرایم دی» قصد دارد از 10 کیوسک واقعیت مجازی در مراکز خرید کشور هند استفاده کند. این کیوسک‌ها به هدست واقعیت مجازی اکولوس ریفت و دسته‌های لمسی مجهز شده‌اند و به کاربر امکان گشت و گذار در پارک آمازون و مشاهده بخش‌های مختلف این پارک را که معرف دسته محصولات مختلف فروشگاه آمازون هستند می‌دهد.

نوامبر سال 2017 هم آمازون از کیت ابزاری خود با نام «Sumerian» رونمایی کرد که پروسه ساخت محتوای واقیعت مجازی، واقعیت افزوده و سه‌بعدی برای پلتفرم‌های مختلف را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

منبع: businessinsider

نظر شما